مراسم بزرگداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور حجت الاسلام علی رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین، مسئولان و اقشار مختلف مردم شهرستان بناب در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب؛ حجت الاسلام علی رضایی در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر صبر و استقامت مردم و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی را دلیل اصلی فتوحات سوم خرداد تلقی کرد و گفت: همان‌طور که در تاریخ هم ثبت شده است کسانی که از امامان خود تا پای جان حمایت کرده‌اند در راه خدا ثابت قدم می شوند.

وی حرف شنوی و پیروی از ولایت فقیه را توصیه ای مثمر به ثمر برای عموم دانست و افزود: در وصیت‌نامه ۹۷ درصد از شهدا به این امر مهم تاکید شده است اما بعضی افراد در دولت گذشته با بی اعتنایی به آن برجام را به انگلی برای این کشور تبدیل کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین شهدا را شمع و محفل بشریت دانست و یادآور شد: هزاران جان در راستای پایداری این انقلاب شهید شده‌اند تا راه حق بر ما فروزان شود.

حجت الاسلام رضایی، افزود: سوالی که در این روز بزرگ ذهن ها را مشغول خود می‌کند این است که دشمن آمده بود در عرض چند روز ایران را به تصرف خود در بیاورد، اما چه شد؟ با آن همه امکانات به زانو در آمدند و گمان آن را هم نمی کردند باید گفت اینها همگی خواست الهی بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آن هم همه جنگ، بودند اشخاص داخلی که در پی خیانت بودند و برای تحکیم جایگاه خود دست به تهدید امام راحل زده بودند و اما آنچه در این میان پیروز توطئه های داخلی و خارجی شد مدیریت اسلامی که در رأس آن امام خمینی (ره) حضور داشت بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین، انقلاب اسلامی را انقلابی انسان‌ساز خطاب کرد و اظهار داشت: در تاریخ ایران می‌بینیم که ۱۰۰ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر جنگی بر علیه کشورمان روی داده موجب از دست رفتن خاک آن شده است ولی از دل این انقلاب انسان‌هایی بیرون آمدند که جان دادند خاک نه.

حجت الاسلام علی رضایی متحد شدن ۴۰ کشور بر علیه ایران اسلامی را در جنگ تحمیلی که نهایت آن پیروزی حق بر علیه باطل شد را نشان از یکتازی اسلام در جهان دانست و بیان کرد: در جنگ با این گستردگی دشمن احساسی عمل کرد و از غیرت و اسلام مداری مردم ایران غافل شد که آن هم آتشی بر جانش شد.

وی در پایان سخنان خود جایگاه فعلی ایران را در رسیدن به خودکفایی مناسب خواند و گفت: به فضل الهی قدرت بر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران استوار شده و امروز به کشورهای صاحب نام تجهیزات نظامی صادر می کند.