استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی زمانی در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن باید جبران شود، از عدم اجرای تعهدات بانک‌ها در این راستا انتقاد کرد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل ازخبرگزاری فارس، عابدین خرّم پیش از ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان، اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز باید پابه‌پا همگام با پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند. وقتی پروژه‌ای در شرف اتمام است اما ادارات خدمات‌رسان هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده‌اند به این معنی است که تدبیری از طرف این دستگاه‌ها وجود ندارد.

وی افزد: عمده واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند واقع شده است که ۲ پروژه بالای ۶۰ درصد و مابقی حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که باید برای افزایش پیشرفت این پروژه‌ها فکر اساسی کرد.

انجام پروژه‌ها به سمت خودمالکی هدایت شود

خرّم با تاکید بر اینکه انجام پروژه‌ها به سمت خودمالکی هدایت شود، گفت: انجام پروژه ها به صورت خود مالکی تجربه موفقی است که باید از این فرصت استفاده کنیم. دستگاه های سازنده و مجری در این خصوص برنامه ریزی های لازم را انجام و مورد پیگیری قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: تجزیه و تحلیل شرایط پروژه ها در جلسات ۱۵ روزه شورای مسکن ارائه شود تا شرایط پیشرفت پروژه ها رصد شده و موانع و مشکلات آن مورد بررسی قرر گیرد.

رئیس شورای مسکن آذربایجان شرقی تاکید کرد: افرادی باید در اولویت نهضت ملی مسکن قرار بگیرند که در مراحل اول نسبت به واریز وجه مورد نظر اقدام کرده‌اند، اما در مقابل دولت به هر دلیلی نتوانسته به تعهد خود عمل کند و اکنون که یک گشایشی به وجود آمده است این افراد باید در اولویت قرار بگیرند.

عدم اجرای تعهدات توسط بانک‌ها/ باید با مردم صادقانه حرف بزنیم

خرّم از عدم اجرای تعهدات توسط بانک‌ها انتقاد کرد و گفت: بانک ها باید به تعهدات خود در قبال نهضت ملی مسکن عمل کنند و هیچ‌گونه کوتاهی در این راستا مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه باید با مردم صادقانه حرف بزنیم، گفت: سازنده های مسکن باید با مردم گفت‌وگو کنند. شرایط مردم از لحاظ اقتصادی خوب نیست و این سئوال را دارند که برای چه چیزی باید پول بدهیم

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گفت: وضعیت از لحاظ پیشرفت کمی مناسب است، اما از لحاظ درصد پیشرفت به نسبت زمان عقبیم که این عقب‌ماندگی زمانی باید با اخذ تدابیر لازم جبران شود.

در ابتدای این جلسه، دستگاه ها و نهادهای خدمات‌رسان گزارشی از عملکرد خود ارائه و مشکلات و موانع پروژه‌های مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/