تبریز - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در یکسال گذشته احیای واحدهای راکد و برگشت آن ها به چرخه تولید، برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل ازخبرگزاری ایرنا، سیدامیرحسین مدنی، روز پنجشنبه در جشن احیای ۲۲۰ واحد راکد تولید صنعتی آذربایجان شرقی در کارخانه ماشین سازی با حضور رییس جمهور، افزود: با احیای این واحدها که ۲۲۰ واحد آن در آذربایجان شرقی روی داد، لطف و محبت دولت شامل حال کارگران و خانواده های آنان شد.

وی با بیان اینکه برای تمام واحدهای احیا شده، صحت سنجی انجام و فهرست آن ها موجود است، اظهار کرد: اتفاق بزرگی که در حوزه تولید کشور ایجاد شده، خلق زیست بوم از سوی دولت سیزدهم است که در آن مجموعه‌های مختلف سراسر کشور دست به دست هم داده و با کمک تسهیل گری موجب رونق تولید و بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید می‌شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در حوزه تامین مالی از محل خط اعتباری و اوراق وام پیش از این می توانستیم ۱۰۰ میلیارد تومان در یک ماه تامین کنیم اما در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تامین مواد اولیه واحدهای تولید هزینه شده است.

مدنی، ادامه داد: در سال گذشته همچنین از محل جمع سپاری و منابع فرابورس یک هزار میلیارد تومان برای احیای واحدهای راکد در کشور اختصاص یافت و به برکت حمایت دولت، شاهد برگشت واحدهای راکد به چرخه تولید هستیم.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبارات ۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از ابرپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و آماده بهره برداری است.