استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است و با ظرفیت‌‌های فراوان خود در بخش‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز تقویت روابط ایران و ویتنام باشد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس، عابدین خرّم امشب در حاشیه مراسم ثبت جهانی ژئوپارک ارس در دیدار با سفیر ویتنام در ایران، با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی استان، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری هم ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد و این بخش نیز می‌تواند یکی از محورهای روابط این استان با کشورهای مختلف باشد.

وی اظهار داشت: ما ویتنام را کشوری مستقل می‌دانیم و دولت و ملت این کشور همواره در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران مواضع قابل قبولی داشته‌اند و روابط دو کشور رو به توسعه است.

سفیر ویتنام در ایران نیز با تبریک ثبت جهانی ژئوپارک ارس، گفت: منطقه آزاد ارس ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد و ما در مذاکره با مدیران این منطقه، درخصوص زمینه‌های همکاری اقتصادی به توافق‌های خوبی رسیدیم.

کونوک هویی همچنین به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی به دلیل قرار گرفتن در جاده ابریشم و کریدور شمال جنوب و نقاط قوت فراوان در بخش‌های مختلف جزو استان‌های استراتژیک ایران است.

وی با اشاره به اینکه امسال پنجاهمین سال روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام است، افزود: ویتنام و ایران روابط سیاسی خوبی دارند، اما روابط اقتصادی دو کشور در حد انتظار نیست و من به عنوان سفیر تلاش خواهم کرد که روابط دو کشور را توسعه دهم و در این راستا، آذربایجان شرقی یکی از اولویت‌های ما خواهد بود.

پایان پیام/