ظهر 14تیرماه مراسم گرامیداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور نماینده، فرماندار، بخشدار، اعضای شورای شهر و جمعی از دهیاران شهرستان بناب در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب؛ رضا لعلی در این مراسم ابتدائاً ۱۴ تیر ماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تبریک گفت و افزود: این روز فقط مختص شهرداران و دهیاران نیست و ما قدردان تمام پرسنل و زحمت کشان این دو نهاد هستیم.

وی در ادامه وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تنها صرف رسیدگی به مسائل عمرانی ندانست و اظهار داشت: فعالیت در حوزه‌های اجتماعی و زیرساخت‌های فرهنگی به مراتب حساس‌تر و مهمتر از مسائل عمرانی جامعه می‌باشد.

فرماندار بناب، برای کار روی ارتقای سطح فرهنگی جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی در شهرها و روستاها باعث حفظ و صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد که در نتیجه ارائه خدمات بیشتر به مردم فراهم می‌شود.

لعلی نگهداری و حفاظت از اموال عمومی  را از وظایف مهم مردم عنوان کرد و افزود: نیازهای روحی مردم به فراموشی سپرده شده است که در همین جهت شهرداران و دهیاران باید به فکر ایجاد نشاط و آرامش با اجرای برنامه‌های متنوع شاد و انگیزشی در مناسبات مختلف باشند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب تعامل بین ادارات، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را خواستار شد و افزود: از تداخل در امورات یکدیگر خودداری کنید و تفسیر قوانین به گونه‌ای باشد که مشکلات را حل کند.

وی کاهشی کردن بروکراسی اداری را از مسئولان شهرستان خواستار شد و یادآور کرد: خدمت به ولی نعمتان با وضعیت کنونی به شعاری در زبان تبدیل شده است لذا از آنجا که وقت مردم ارزشمند است به دنبال بهانه‌ای برای به مشکل انداختن امورات آنها نباشیم.

رضا لعلی در همین راستا افزود: مردم از کمبودها ناراضی نیستند بلکه از کم کاری مسئولان رضایت کافی را نداشته که به همین سبب قوانین باید به نفع آنها تفسیر شود.