جلسه شورای اداری با حضور قاسمی وند رئیس سازمان بازرسی استان، نماینده، فرماندار و جمعی از مسئولان بناب در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب؛ حجت‌الاسلام شیخ رضا باقری بنابی در این جلسه تمامی دستگاه‌های دولتی و حاکمیت را موظف به حل مشکلات فعلی کشاورزان عنوان کرد و گفت: انتقادهای به حقی در خصوص قیمت‌های حال حاضر برخی محصولات کشاورزی در بازار به بنده اعلام شده که حتی کفاف هزینه صرف شده برای کارگر را نمی‌دهد و محصولاتشان روی دستشان باقی مانده است.

وی بانیان اصلی بروز چنین مشکلاتی برای کشاورزان را از مسئولان ارشد کشوری تا شهرستانی دانست و افزود: بی‌ برنامگی در امر کشاورزی کشور موج می‌زند.

نماینده بناب به نمونه‌ای از به این بی‌برنامگی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: طبق نظریه کارشناسان یک عدد هندوانه معادل یک بشکه سرمایه ارزشمندی به نام آب مصرف می‌کند، قیمت روز آن هم که تاسف بار است و این‌ها همگی نقاط ضعفی برای سیستم کشاورزی ایران محسوب می‌شوند.

باقری بنابی برنامه‌ریزی دقیق توسط جهاد کشاورزی را خواستار شد و تاکید کرد: مشوق هایی برای کشاورزان در نظر گرفته شود تا به سوی محصولات هدف هدایت شوند و از این طریق معیشت آنها نیز تامین شود.

وی اصلاح مدل کشاورزی در ایران را امری ضروری اعلام کرد و هشدار داد: اگر تا چند سال آینده به این شیوه از کشاورزی ادامه دهیم به نوعی نابودی آن را با دستان خود رقم خواهیم زد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان به اقدامات امیدوار کننده در بحث کشاورزی شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: برای نجات کشاورزی بناب برنامه‌هایی پایه ریزی کرده‌ایم که انشالله نتیجه بخش و مفید برای کشاورزان شهرستان واقع شود.