رزمایش جهادگران فاطمی ۳ امسال برای سومین بار در شهرستان بناب با هدف محرومیت زدایی و خدمت بی منت به مردم به صورت پایلوت در روستای دوش آغاز شد.

به گزارش انعکاس بناب، این رزمایش به مدت ۱۰ روز  در مناطق کم برخوردار با حضور ۶۵ گروه جهادی و در قالب گروه های پزشکی، دامپزشکی، عکاسی، کارهای فرهنگی، میز خدمت نهادهای خدمات رسان، مشاوره، آموزشی، بهداشتی، مرمت مزار شهداء، ساخت خانه محروم، کمک مکمنانه، ایستگاه سلامت، جهاد تبیین و… برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار حمید شاکری در آیین افتتاحیه این رزمایش، خدمت رسانی به مردم را از وظایف اصلی سپاه و بسیج عنوان کرد و گفت: این رزمایش ها برای انسجام بخشی گروه های جهادی و تقویت روحیه انقلابی و بسیجی در بین جوانان در جهت خدمت بی مزد و منت به مردم برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار شاکری به بیان اینکه اولین گروه جهادی را مقام معظم رهبری تشکیل داده است، افزود: امروز دشمن دست به تخریب شخصیت مقام معظم گذاشته و در صدد جدایی جوانان با ولایت هستند.‌

وی مقام معظم رهبری را تحلیل گر و تئوریسین برتر دنیا دانست و گفت: این حکیم فرزانه که از سال ۱۳۶۸ رهبری این انقلاب را به دست گرفته و کشتی این انقلاب را از تلاطم های دشمن عبور داده است

جانشین سپاه ناحیه بناب، در ادامه گفت: دشمن امروزه سعی دارد با بزرگنمایی مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشورمان آن را به رهبری نسبت داده تا عظمت و شکوه رهبری را مورد سوال قرار دهد.

وی مدیریت راهبردی، آینده نگری، جامعه نگری و امیدآفرینی برای جوانان را از خصوصیات دیگر رهبری دانست و اظهار کرد: خصوصیات و شاخص های رهبری باید در بین اقشار مختلف روایت شود تا دشمن نتواند به نفع خود آن را روایت کند.

سرهنگ پاسدار شاکری در ادامه افزود: دادن ایده، طرح و راهکار نیز از خصوصیات مقام معظم رهبری می باشد که مطرح کردن کمک مومنانه در بحث کرونا یکی از مصداق آن می باشد که در خود شهرستان بناب نیز ۵۸ هزار بسته معیشتی توزیع شد.

جانشین سپاه ناحیه بناب، در پایان سخنان خود با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد گروه های جهادی مبنی بر اینکه کار جهادی برخواسته از ایمان و به کارگیرنده هر چه بیشتر ظرفیت‌های وجودی انسان است، تصریح کرد: خدمات رسانی تنها نباید کمک مادی باشد بلکه باید با هدف ارتقای فکری و عملی جهادگران باشد.

 

  • نویسنده : لیلا داوری