وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأمین ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران اربعین، گفت: همچنین حدود ۲۰۰۰ پرواز برای جابه‌جایی زوار اربعین در فاصله ۲۵ روز تدارک دیده شده است و این میزان ناوگان قابلیت افزایش دارد.

 

‌به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش ‌‌با بیان اینکه کشور تبدیل به یک کارگاه بزرگ راهسازی شده است، اظهار داشت: هر ماه یک پروژه بزرگ در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسد و همکاری و صبر مدیران استان، پیمانکاران و مشاوران طرح‌ها با وزارت راه و شهرسازی قابل قدردانی است.

وی یکی از رئوس برنامه‌های سازمان راهداری را تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین‌های راهسازی برشمرد و گفت: امسال یک‌هزار دستگاه ماشین‌آلات به شبکه راهداری کشور افزوده می‌شود، همچنین ۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات به ماشین‌آلات سنگین راهداری کشور به ارزش یک هزار میلیارد تومان به سفارش داخل افزوده شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه راه هوشمند مسیر فرایند نگهداری راه‌ها را تغییر می‌دهد، اقدام اساسی وزارت راه و شهرسازی را در سازمان راهداری، تجهیز ناوگان جاده‌ای عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ناوگان عمومی جاده‌ای، هرچه سریع‌تر از طریق تعمیرات و یا خرید، نوسازی شود.

به گفته بذرپاش جهت‌گیری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نوسازی فرایندهای این سازمان است و در این خصوص کارهای متعددی در حال انجام است که بخشی از آنها شامل کنترل سطح جاده برای افزایش ایمنی، روکش آسفالت و طرح‌های مختلف بهسازی راه‌هاست که همه این موارد با پایش‌های مستمر در حال انجام است.

بنابراین گزارش، وزیر راه و شهرسازی امروز در ایلام است؛ افتتاح تونل دوم راه کربلا در بزرگراه ایلام-مهران‌، بهره‌برداری از ۹۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و افتتاح ۶ دستگاه پل بزرگ با اعتبار یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

* انجام ۲۰۰۰ پرواز برای جابه‌جایی زوار اربعین در ۲۵ روز

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای اربعین اشاره کرد و گفت: اعزام زوار اربعین از دو هفته آینده اغاز می‌شود. با وجود آنکه عملیات انتقال مسافران و زائران مصادف با فصل گرم سال است با این حال هم سطوح کیفیت خدمات و هم کمیت سفرهای اربعین رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ناوگان اتوبوسرانی داخلی حدود ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس در خدمت اعزام زائران اربعین خواهد بود‌.

بذرپاش با اشاره به تجهیز مناسب ۴ پایانه اصلی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی برای سفرهای اربعین امسال، گفت: زیرساخت‌های خوبی در ۴ پایانه مرزی اربعین نسبت به سال گذشته تدارک دیده شده است که بخشی از آنها شامل نوسازی تجهیزات، تعبیه وسایل خنک‌کننده و آماده سازی پارکینگ‌ها است.

به گفته وی در پایانه برکت مهران یکی از بزرگترین پارکینگ‌های‌ عمومی، آسفالت‌ شده و از جهت وسعت نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه هوایی حدود ۲۰۰۰ پرواز برای زوار اربعین در فاصله ۲۵ روز تدارک دیده شده که قابلیت افزایش دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۵ فرودگاه کشور برای سفرهای اربعین آماده‌سازی و تجهیز شده است، افزود: بخش عمده پروازها از طریق فرودگاه نجف انجام می‌شود، تلاش خواهد شد تا ۲۰ درصد سفرهای اربعین نیز از طریق فرودگاه بغداد که امکانات بیشتر و هزینه کمتری برای زائران دارد، انجام شود.

بذرپاش تصریح کرد: برای سفرهای اربعین امسال برنامه ریزی شده تا سفری ایمن و مناسب برای زائران تدارک دیده شود.

وی گفت: در حوزه ریلی نیز اربعین امسال، حدود ۶۰۰ هزار بلیت رفت و برگشت امکان سنجی شده است، قطارها زائران را به مقصد خرمشهر، اهواز، آبادان منتقل می‌کند، همچنین یک ریل‌باس از خرمشهر به صورت رایگان تا مرز شلمچه برای زائران در نظر گرفته شده است‌، برنامه ریزی شده تا تعداد ریل باس‌های استفاده شده در ایام اربعین به ۲ برابر افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی‌ از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایام اربعین خبر داد.

پایان پیام/