دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی این کشور بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه تأکید کرد که به‌نظرمی‌رسد آمریکا قصد دارد داعش را به‌میدان بازگرداند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل ازخبرگزاری مهر،سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی این کشور بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با اشاره به واقعه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) تاکید کرد که به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد داعش را به‌میدان بازگرداند.

نصرالله افزود: باید به شهدای انفجار پاکستان، شهدای بادیه سوریه و شهدای شیراز تسلیت بگوییم.

وی در ادامه با اشاره به جنگ ۳۳ روزه ادامه داد: آن‌چه پیروزی نظامی را تثبیت کرد، بازگشت شجاعانه و سریع ساکنان پس از جنگ ۳۳ روزه بود. صحنه بازگشت کاروان‌های خودروها در تمامی مسیرها ثبات قدم ملت و پایبندی قاطع آنان به‌گزینه مقاومت با هر بهایی را به‌نمایش گذاشت. امروز، عنوان شاخص ۱۴ آگوست، همین صحنه شجاعانه مردم مومن و مطمئن به مقاومت است.

نصرالله افزود: در این جنگ و در این ۳۳ روز دیدیم که چگونه خداوند از مومنان دفاع می‌کند و دیدیم که چگونه وعده نصرت الهی محقق شد. پیروزی در جنگ ۳۳ روزه، یک پیروزی تاریخی برای آینده است. اگر روی نتایج نبرد ۳۳ روزه حساب نمی‌کردیم، پیروزی‌های بعدی نیز محقق نمی‌شدند. اگر روی نتایج جنگ ۳۳ روزه حساب نمی‌کردیم، فرآیند ترسیم مرزهای آبی و آغاز حفاری محقق نمی‌شد. ما امروز در برابر مرحله جدیدی هستیم که از نتایج این پیروزی‌هاست.

سید حسن نصرالله ادامه داد: باید از تمامی کسانی که در ساختن این حماسه و اسطوره در ۳۳ روز مشارکت کردند تشکر کنیم. از مردم، فضای حمایت، رزمندگان، ارگان‌های نظامی، و امنیتی، جانبازان، شهدا، حامیان دولتی و مردمی، ایران، سوریه و حس همراهی جهان اسلام تشکر می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم که نمایندگان محترم پارلمان موضوع صندوق حاکمیتی را با نگاه ملی و حاکمیتی بررسی کنند. لبنان به شدت به صندوق حاکمیتی نیاز دارد تا منابع نفتی برای همه مردم لبنان باشد و نسل‌های آینده نیز از آن بهره ببرند. حفظ لبنان با تمامی عناصر قدرت و در رأس آن مقاومت است که ضامن واقعی محافظت از حقوق لبنان و منابع نفتی آن به شمار می آید. آن‌چه که دشمن را از چپاول منابع طبیعی و حقوق لبنان بازمی‌دارد، قدرت لبنان است. آن‌چه که دشمن را از پایمال‌کردن حقوق لبنان بازمی‌دارد این است که بفهمد هر اقدامی از سوی وی با واکنشی قوی و پشیمان‌کننده روبرو خواهد شد.

نصرالله ادامه داد: وضعیت جبهه داخلی رژیم صهیونیستی پیش از سال ۲۰۰۶ غالبا دور از جنگ‌ها بود؛ اما مقاومت در سال ۲۰۰۶ جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را به بخشی از جنگ مبدل کرد.