تهران- ایرنا- رئیس جمهور با اشاره به رشد ۱۴ درصدی تجارت با کشورهای همسایه آن را در سایه سیاست همسایگی دولت سیزدهم دانست و گفت: پیوست ایران به سازمان‌هایی چون شانگهای و بریکس نشان می دهد که دشمنان در سیاست منزوی کردن ایران شکست خورده است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ «آیت الله سیدابراهیم رئیسی» روز سه شنبه در سومین نشست خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و اربعین حسینی (ع) و قدردانی از اصحابه رسانه که همواره دولت را در اطلاع رسانی و  انکعاس اخبار دولت  یاری می دهند  و بخشی از رسانه ها با نقدهای منصفانه به دولت کمک می کنند، گفت: ارتباط دولت با اصحاب رسانه را یک ضرورت می دانم که همواره برای تبین نظر دولتمردان برای مردم عزیز و انعکاس نظر مردم به مسئولان فعال هستند و می توانند ارتباط دوسویه و دوجانبه باشد که مردم و مسئولان را با یکدیگر مرتبط کنند که در جریان دغدغه های مردم و مشکلات مردم دولتمردان بیش از پیش قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: دولت کار خود را دوسال قبل در حالی آغاز کرد که شرایط و کشور در وضعیت خاصی بود؛ در آن شرایط کرونایی، اقتصاد با کسری بودجه، شرایط تورمی و با کاهش کالاهای اساسی و مسائلی از این دست مواجه بود که برخی از صاحبظران و دولتمردان گذشته با تردید می گفتند که دولت چگونه می خواهد این شرایط را مدیریت کند و شرایط را به پیش ببرد.

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم با توکل به خدا و اعتماد به داشته های بسیاری که ملت و کشور دارد و برخورداری از نیروهای جوان و کار آمد کار را آغاز کرد در حالی که دشمنان باور نداشتند  در این شرایط بتوان کشور را اداره کرد.

گفتمان دولت بازگشت به مردم و با نگاه مردم

رئیس جمهور ادامه داد: کشور ما ظرفیت‌های فراوانی دارد و معتقدیم با تغییر گفتمانی که در این دولت پیش آمد، بازگشت به مردم و با مردم بودن را سرلوحه خود قرار دادیم و با نگاه به داشته های درون کشور و رجوع به داخل، کار را شروع کردیم که این گفتمان می تواند بسیاری از مسائل را در کشور حل کند.

آیت الله رئیسی با برشمردن دستاوردهای دولت سیزدهم اظهار داشت: کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی در ابتدای دولت سیزدهم با ایجاد منابع جبران شد و تورم حدود ۶۰ درصد تبدیل به ۴۶درصد شد و رشد اقتصادی به ۴درصد رسید.

۱۴ درصد رشد ارتباط تجاری با کشورهای همسایه

رئیس جمهور با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم، از رشد ۱۴ درصدی ارتباطات تجاری در این بخش خبر داد و توسعه بازارها در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا را در راستای سیاست های برشمرد.

وی با اشاره به پیوستن ایران به اتحادیه اروسیا، سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس افزود: این امر نشان می دهد که دشمنان در سیاست منزوی کردن ایران شکست خورده است.

برای رفع ناترازی ها در برنامه هفتم برنامه ریزی شده است

رئیس جمهور یکی از مشکلات در حوزه انرژی را ناترازی های حوزه برق و گاز برشمرد و گفت: در برنامه هفتم برای رفع این ناترازی ها برنامه ریزی شده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای دولت برای بخش برق، تفکیک برق صنعتی و خانگی است.

آیت الله رئیسی رفع مشکلات خانواده های کم درآمد و تامین مسکن آنان را از جمله سیاست های دولت برشمرد و گفت: بیمه سلامت برای ۶ میلیون نفر به صورت رایگان برقرار شده است.

نباید نسبت به منافع ملی بی توجه بود

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا منتقدان دولت دستاوردهای دولت را محل تردید قرار داده اند، اظهار داشت: ما باید دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم را در سبد نظام ببینیم؛ اختلاف دیدگاه در کشور طبیعی است اما نباید نسبت به منافع ملی بی توجه بود.

به گزارش ایرنا، نشست امروز، سومین نشست خبری آیت الله رئیسی در مقام رئیس جمهور ایران است؛ وی ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ و سه روز بعد از حماسه ۲۸ خرداد ماه به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم، پاسخگوی اهالی رسانه بود.

در این نشست خبری با حضور بیش از ۲۵۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران برگزار شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این نشست حضور دارند.

همچنین شهریور ماه ۱۴۰۱ و در یکسالگی دولت سیزدهم، رئیس جمهور میزبان ۲۵۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی بود که مهمترین اظهارات و تاکیدهای وی در این نشست، توجه به انتظار مردم از دولت در حل مسایل، تفاوت در مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی، اصلاح ساختارهای فسادزا در دولت، پرهیز از حاشیه و رفع مشکلات کشور باتوجه به نگاه درون، اراده دولت بر کاهش و مهار تورم،‌ توجه به حقوق و دستمزدها، فعال‌تر شدن گشت مدیران، رفع بیکاری به عنوان یک ضرورت مهم کشور و اجرای مصوبات سفرهای استانی بود و علاوه بر آن گزارشی از عملکرد دولتمردان در عرصه های داخلی و خارجی به مردم ارایه کرد.

آیت الله رئیسی در طول دو سال گذشته و متناسب با شرایط و رویدادهای مختلف در ۹ گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم سخن گفته است که نخستین آن ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ و آخرین آن ۳۰ خردادماه امسال بود.