ظهر پنجمین روز از هفته دولت آیین افتتاح آسفالت ۶ روستای شهرستان بناب با حضور فرماندار، بخشدار، تعدادی از روسای ادارات و مردم خونگرم روستای توتاخانه بصورت نمادین در این روستا برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب؛ میرغفار شریف‌زاده در این آیین به جزئیات طرح هادی روستای توتاخانه پرداخت و گفت: در این روستا ۴هزار متر مربع زیرسازی معابر و آسفالت ریزی شده است که در کنار آن ۳۵۰۰ متر مربع نیز پیاده رو سازی و سنگ فرش با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

بخشدار بناب در ادامه گزارش جامعی از عملیات عمرانی ۶ روستای آخوند قشلاق، دیزج پروانه، آلقو، زاوشت(ناقص)، روشت کوچک و توتاخانه ارائه داد و افزود: در روستاهای ذکر شده ۳۲ هزار متر مربع آسفالت ریزی با هزینه‌ ۲۱ میلیارد تومانی انجام شده است.

وی سهمیه آسفالت روستاهای شهرستان بناب را در سال جاری ۷۰ هزار متر مربع اعلام کرد و از مسئولان شهرستان خواست: باتوجه به اینکه در روستاهای بناب ۱۰۰ هزار متر مربع زیرسازی انجام شده و با کمبود سهمیه قیر مواجه هستیم، میزان سهمیه آسفالت در روستاها را افزایش دهند تا مناطق به طور کامل آسفالت ریزی شوند.

فرماندار بناب نیز در حاشیه این مراسم به میزان افزایش چشمگیر آسفالت ریزی روستاهای شهرستان بناب در ۳ سال اخیر اشاره کرد و گفت: در ۴۵ سال انقلاب اسلامی جمعاً ۵۷۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی در روستاهای بناب داشتیم که ۳۰۰ هزار متر مربع آن در ۳ سال گذشته تحقق یافته که این آمار و ارقام در خود شهرستان نیز عملیاتی نشده است.

وی در نهایت به نگاه ویژه دولت فعلی به روستاها اشاره کرد و افزود: ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای اداره و ارائه انواع خدمات در روستاها به حساب دهیاری‌ها واریز شده تا در توسعه هرچه بیشتر آن قدمی برداشته شود.