مراسم جشن آغاز امامت امام زمان (عج) با حضور علماء و آحاد مردم ولایتمدار شهرستان بناب در مصلای این شهر برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین « ناصر اصغری» در این آیین با تبریک نهم ربیع الاول آغاز امامت آن حضرت، گفت: تشکیل حکومت جهانی به عنوان رسالت و ماموریت اصلی امام زمان (عج) مهمترین تفاوت آن حضرت با دیگر ائمه اطهار (ع) است.

وی تصریح کرد: تمامی پیامبران الهی و امامان وعده ظهور حضرت مهدی (عج) و تشکیل حکومت جهانی توسط ایشان برای ریشه کنی ظلم، جور، فساد و بی عدالتی را داده ‌بودند.

امام جمعه موقت بناب اصل و ریشه مهدویت را یکی از بنیادی ‌ترین آموزه ‌ها و اصیل ‌ترین اعتقادات شیعه دانست و خاطرنشان کرد: امام زمان علیه السلام دارای خصوصیت “حی” که از نام‌های الله تبارک و تعالی است بوده که با ظهور و قیام خود دنیا را زنده خواهد کرد.

وی عنوان کرد: ما اگر تفکر مهدویت را دنبال کنیم و تشنه آمدن او باشیم، می ‌بینیم که اعتقاد به منجی در تمام ادیان وجود دارد و این اعتقاد یک تفکر عمیق است، چرا که تمام جهانیان وجود ایشان را درک کرده و صدایشان را شنیده اند و این وجود مقدس آب گوارایی است که جهان تشنه را سیراب و زنده خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری در پایان دعا برای سلامتی امام عصر ارواحنا فداه و پیوسته او را یاد کردن سرلوحه رستگاری بشر و مصونیت از گناه دانست و تاکید کرد: وظیفه اصلی ما در دوران غیبت دعا برای سلامتی آن وجود نازنین است.

این آیین با مدیحه سرایی مداح اهل بیت همراه بوده و در پایان حاضرین در مراسم دعای میثاق و بیعت با امام عصر ارواحنا فداه را قرائت کردند.

 

  • منبع خبر : بناب پرس