مراسم بزرگداشت روز آتش نشانی و تجلیل از آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بناب، با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی بناب در ایستگاه شماره یک سازمان آتش نشانی برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب؛ فرماندار بناب در این مراسم ضمن گرامی‌داشت هفته وحدت، اظهار داشت: آتش نشانی یک شغل نیست بلکه عشق و فداکاری به هم نوع است که از جان‌گذشتگی و ایثار را به زیبایی معنی کرده است.

رضا لعلی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در ساخت و سازهای شهری و روستایی، افزود: مسئولین آتش نشانی در بازدیدها رعایت نکات ایمنی را از اولویت‌های اساسی خود قرار دهند و ایمنی اماکن عمومی و خانه ها توسط آتش نشانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: اگر نظارت‌ ها بر ساخت و سازها اصولی و مداوم باشد شاهد کمترین حوادث غیر قابل پیش بینی خواهیم بود، چرا که سهل انگاری در عدم رعایت نکات ایمنی، موجب پشیمانی و خطرات جانی و مالی برای همشهریان خواهد شد.

شهردار بناب نیز با تبریک روز آتش نشانی و قدردانی از این قشر زحمتکش، اظهار داشت: اینکه یک آتش نشان بر حسب وظایف ذاتی خود به شغل آتش نشانی می پردازد و اولویت خود را حفظ جان و مال هم نوع خود می داند این رفتارها نشانه ایثار و از خودگذشتگی است، که کمتر کسی می تواند به این نکته از جانفشانی برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب در ادامه این مراسم، اظهار داشت: آتش نشانی شغل نیست، بلکه عشق و علاقه به هم نوع است.

وی به سختی ها و خطرات این شغل پرداخت و افزود: آتش نشانان انسان های بزرگواری هستند که بر اساس وجدان کاری و با عشق و علاقه به استقبال خطر می روند و با کمترین امکانات برای نجات جان و مال دیگران خود را به آتش می اندازند.

علی پورجعفر در پایان تصریح کرد: همه با شغل سخت آتش نشانی آشنایی کامل داریم و می دانیم که هیچ انسانی حاضر نخواهد بود خود را به خاطر دیگران به آتش بیندازد ولی آتش نشانان این خطر را به جان می‌خرند که این رفتار و شغل ستودنیست.

 

  • نویسنده : مهدی رهیده