سرپرست پلیس راه راهور پایتخت، مهمترین علل وقوع تصادفات جاده‌ای را تشریح کرد

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس، سرهنگ ابراهیم ارزانی سرپرست پلیس راه پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع تصادفات جاده‌ای اشاره و اظهار داشت: عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی علت وقوع بیش از ۸۲ درصد از تصادفات رانندگی است.

سرپرست پلیس راه فاتب تصریح کرد: عدم توجه کافی به جلو در هنگام رانندگی که معمولاً در پی صحبت و استفاده از تلفن همراه صورت می‌گیرد؛ همچنین استعمال دخانیات و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی از جمله مواردی است که باعث حواس پرتی راننده و در نهایت بروز تصادف می‌شود.

وی گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز ناشی از عجله و شتاب نیز از جمله مواردی است که منجر به وقوع تصادفات خونین در جاده‌ها شده و خانواده‌هایی را سوگوار و عده‌ای را مصدوم و معلول ساخته است.

سرهنگ ارزانی به رانندگی با حالت خستگی و خواب‌آلودگی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه برخی رانندگان فقط به زود رسیدن بدون توقف و استراحت فکر کرده و حتی از خواب خود می زنند غافل از اینکه در جاده به خصوص مسیرهای یکنواخت، چشم‌ها خسته شده و بعد از طی مسیر طولانی دچار خواب آلودگی شده و این امر می تواند حوادث جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

وی رانندگان را به ۱۵ دقیقه استراحت بعد از هر ۲ ساعت رانندگی توصیه کرد و گفت: با توجه به آغاز فصل بارش از رانندگان عزیز تقاضا دارم که در هنگام بارندگی از سرعت و عجله و شتاب پرهیز کرده و با توجه به لغزندگی معابر فاصله طولی خودروی خود با خودروی جلویی را افزایش داده تا خدای ناکرده تصادفی رخ ندهد.

 

پایان پیام/