وزارت بهداشت فلسطین در اطلاعیه‌ای از افزایش تعداد شهدای غزه به ۱۵۲۰۷ نفر خبر داد. طبق این اطلاعیه تاکنون ۴۰۶۵۲ نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین امروز (۱۱ آذر) اعلام کرد که از ابتدای آغاز حملات رژیم اسرائیل به غزه تاکنون ۱۵۲۰۷ نفر به شهادت رسیده و ۴۰۶۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین خبر داد که طی ساعات گذشته رژیم اسرائیل با ارتکاب دهها جنایت، موجب شهادت ۱۹۳ نفر و زخمی شدن ۶۵۲ نفر دیگر شده است.

این وزارتخانه با رد ادعای رژیم اسرائیل، تأکید کرد که هیچ منطقه و نقطه امنی در غزه برای غیرنظامیان وجود ندارد و جنایات و اقدامات اشغالگران علیه غیرنظامیان ادعای آن‌ها را به خوبی رد می‌کند.

در این میان خبرنگار شبکه «الجزیره» گزارش داد بیش از ۱۰۰ فلسطینی در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. منابع فلسطین می‌گویند آوارگان فلسطینی در این سازه پناه گرفته بودند و ارتش اسرائیل در این حمله از بمب‌های ممنوعه استفاده کرده است.

                                                لحظه بمباران اردوگاه جبالیا

در همین راستا منابع خبری فلسطنیی اعلام کردند که دکتر «سفیان تایه» رئیس دانشگاه اسلامی غزه نیز به همراه خانواده‌اش در حمله به این ساختمان مسکونی به شهادت رسیده‌ است.

همچنین در حمله دیگر بیش از ۶۰ نفر در بمباران منطقه الشجاعیه در شرق غزه به شهادت رسیده‌اند. علاوه بر این هیئت مستقل حقوق‌بشر در فلسطین امروز خبر داد ۸۰ درصد از ساکنان نوار غزه، به خاطر شرایط دشوار انسانی، آواره شده‌اند. به گفته این نهاد حقوق بشری هدف اسرائیل این است که مهاجرت در داخل نوار غزه را به کوچاندن به خارج از فلسطین بدل کند.

ارتش رژیم صهیونیستی، صبح روز جمعه (دیروز) بعد از ۶ روز آتش‌بس حملات خود به نوار غزه را از سر گرفته و در کمتر از ۲۴ ساعت -طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه- ۱۷۸ فلسطینی را به شهادت رساند.

پایان پیام/