به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی عصر امروز در جلسه کار گروه گردشگری شهرستان بناب با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های منابع مالی در ردیف اعتبارات استانی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: با این بودجه‌ها نباید انتظار جهش مناسب در پروژه‌های گردشگری باشیم. وی افزود: […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی عصر امروز در جلسه کار گروه گردشگری شهرستان بناب با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های منابع مالی در ردیف اعتبارات استانی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: با این بودجه‌ها نباید انتظار جهش مناسب در پروژه‌های گردشگری باشیم.

وی افزود: باید از اعتبارات ملی نسبت به جذب اعتبارات لازم اقدام کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سپس از مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خواست برای جذب منابع ملی برای پروژه‌های گردشگری استان بیش از پیش تلاش کنند.

باقری‌بنابی با اشاره به اینکه ادارات میراث فرهنگی در شهرستان‌ها از یاد رفته‌اند، خواستار توجه مسئولان به میراث فرهنگی شهرستان‌ها شد.
وی در ادامه صحبت‌های خود از اختصاص ۳ هزار متر مربع زمین و واگذاری آن به اداره میراث فرهنگی شهرستان بناب خبر داد و خواستار احداث ساختمان این اداره و نیز محل نمایشگاه صنایع دستی در این شهرستان شد.

جشنواره کباب در بناب در مرداد امسال

این نماینده مجلس به برگزاری جشنواره کباب در بناب طی مرداد ماه سال‌جاری اشاره و اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک هزار نفر در این بخش به طور مستقیم مشغول کار هستند و قصد داریم با برگزاری جشنواره کباب بناب برای ایجاد اشتغال پایدار، حداقل تعداد شاغلان مستقیم در این بخش را به یک و نیم برابر جمعیت فعلی افزایش دهیم.

حجت الاسلام باقری‌بنابی با بیان اینکه کباب بناب آبرو و حیثیت این شهرستان است، تأکید کرد: کباب بناب بنام هویت این شهرستان بوده و امیدواریم با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور جشنواره کباب بناب را به ثبت برسانیم.

وی با اشاره به برخی موانع موجود در بحث توسعه گردشگری شهرستان بناب تصریح کرد: با وجود اینکه زیرساخت‌های لازم در این بخش آماده شده و شورای اسلامی شهر و شهرداری قدم‌های لازم را بر می‌دارند، ولی قوانین دست و پا گیر مانع بزرگی در راه توسعه منطقه گردشگری قره‌قشون است.

انتهای پیام