وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از مرز 22 هزار نفر عبور کرده و تعداد مجروحان به 57 هزار و 35 نفر رسیده است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت نوار غزه، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی در پی حملات ارتش اسرائیل افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه در این بیانیه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۲۱۸۵ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۵۷۰۳۵ نفر افزایش یافته است.

این بیانیه در حالی صادر شده است که  یک مقام رسمی فلسطینی، امروز، خبر داد ۴۱۵۶ دانش‌آموز فلسطینی بعد از آغاز حملات رژیم اسرائیل در تاریخ هفتم ماه اکتبر(پانزدهم مهرماه) در نوار غزه و کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند و ۷۸۱۸ دانش‌آموز دیگر به دنبال این حملات مجروح شده‌اند.

ارتش اسرائیل بعد از هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه) جنگ ویران‌کننده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که به دنبال آن خسارات سنگینی به زیرساخت‌ها وارد شده و فاجعه‌انسانی بی‌سابقه‌ای در غزه به بار آمده است.

دکتر «صبحی سکیک» رئیس بیمارستان «الصداقه» در غزه، روز دوشنبه، در این باره گفت: «۱۰ هزار بیمار سرطانی در غزه با شرایط غیرانسانی روبه‌رو هستند و از داروهای موردنیاز محروم می‌باشند».

پایان پیام/