مراسم جشن گلریزان شهرستان بناب به منظور حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده های زندانیان، با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، مسئولان و خیرین شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، این مراسم همه ساله از سوی انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بناب، در ماه مبارک رمضان، با هدف کمک به خانواده های زندانیان و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می گردد.

دادستان بناب در آیین این مراسم ضمن تبریک عید سعید فطر و قدردانی از حضور خیرین بزرگوار در جشن گلریزان، گفت: زندانی طبق قانون باید مجازات شود، اما خانواده های آنان که هیچ نقشی در جرائم زندانی ندارند، نباید به حال خود رها شود بلکه باید با حمایت شما خیرین شهرستان دست این خانواده ها را گرفت تا از وقوع مشکلات اجتماعی جلوگیری شود.

شهابی از تحت پوشش قرار دادن ۱۶۶ خانواده زندانی در این انجمن خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۷ خانواده تحت پوشش کمیته امداد و ۲۵ خانواده نیز تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند که جا دارد از حمایت روسای این نهادهای حمایتی تشکر و قدردانی کنیم.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات و عملکرد انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بناب، گفت: در طول سال گذشته ۱۱۷ مورد از منزل خانواده های زندانی توسط اعضای انجمن بازدید شده که در کنار این بازدید خیلی از مشکلات این خانواده ها بررسی و مرتفع گردیده است.

دادستان بناب از کارفرمایان و صاحبان صنایع شهرستان بناب بابت جذب و بکارگیری برخی زندانیان جرائم غیر عمد قدردانی کرد و گفت: با این اقدام حقوق دریافتی زندانی به خانواده خود، بدهی و پس انداز خود تخصیص می یابد.

شهابی اهدای ۵ سری جهیزیه، پرداخت ۲۴ مورد رهن و اجاره بهای منزل، تهیه ۴ مورد لوازم اساسی زندگی، تهیه ۹۷ بسته لوازم تحریر، اهدای ۵۴۷ بسته معیشتی در مناسبت های مختلف، پرداخت ۲۵۶ مورد مساعدت نقدی و آزادی ۶ زندانی جرائم غیرعمد را بخشی از اقدامات دیگر انجمن حمایت از زندانیان بناب عنوان کرد.

وی در خاتمه از زحمات و تلاشهای اعضای انجمن قدردانی کرد و گفت: از صمیم قلب دست تمام خیرین شهرستان بناب را می بوسم که با کمک های خود کمک حال خانواده های زندانیان هستند، جا دارد از اقدام خداپسندانه شما خیرین کمال تشکر را بکنیم.

رئیس دادگستری بناب نیز در این مراسم ضمن قدردانی از خیرین شهرستان، گفت: کسانی که در این مسیر قدم برمی‌دارند قطعا بدانند هم در این دنیا و هم در آخرت دعای خانواده های زندانیان، پشت و پناهشان خواهد بود.

  • نویسنده : مهدی رهیده