هادی شهابی گفت: شاکرم که یکسال توفیق خدمت به مردم شریف و متدین بناب را داشتم که در سایه همکاری جمعی از مسئولان و مردم این شهرستان موفقیت‌ها و عناوینی نیز در دادگستری شهرستان بناب کسب شد.

به گزارش انعکاس بناب؛ هادی شهابی در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان بناب، ضمن شکرگزاری از بابت توفیق خدمت به مردم شریف بناب، به تشریح عملکرد یک سال خدمت خود پرداخت و گفت: در این یک سال تعداد ۹۶۳۹ پرونده به دادسرای بناب وارد شده که به حدود ۹۴۸۷ پرونده از آنها رسیدگی شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: در سایه تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی همکاران اداری و قضایی در مقایسه با سنوات قبل، میزان موجودی پرونده‌ها ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

شهابی میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای شهرستان بناب را ۴۵ روز اعلام کرد و افزود: هم اکنون موجودی شعبات دادیاری شهرستان بناب زیر ۱۰۰ و شعبات بازپرسی آن نیز زیر ۱۵۰ می‌باشد.

دادستان سابق شهرستان بناب، کسب مقام اول شعبه دادیاری در ارزیابی عملکرد سالانه و سه ماهه، رتبه دوم شعبه بازپرسی در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۲، مقام اول اجرای احکام سه ماهه آخر سال و رتبه دوم ارزیابی کلی دادسراهای شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی توسط شهرستان بناب را از عناوین کسب شده در دوران حضور خود عنوان کرد.

وی خرد و تلاش جمعی مسئولان شهرستان بناب را عامل موفقیت‌های روزافزون آن دانست و اظهار داشت: کسب این عناوین تک جانبه نبوده و در سایه مجاهدت‌های همکاران قضایی، اداری و به خصوص رئیس دادگستری شهرستان بوده است.

هادی شهابی در ادامه توضیحاتی در خصوص چاه‌های غیر مجاز در شهرستان بناب ارائه داد و یادآور شد: برای چاه‌های غیر مجاز با همکاری فراجا و امور آب تعدادی پرونده قضایی تشکیل شد که در این خصوص ۱۹۸ چاه غیر مجاز مسلوب المنفعه شد.

دادستان سابق بناب مقابله با حفر چاه‌های غیر مجاز را یک راه مفید برای احیای دریاچه ارومیه دانست و گفت: بر اساس ضرورت احساس شده برای مقابله با چاه‌های غیر مجاز در این شهرستان دستور کلی صادر شد تا ضابطین به آن رسیدگی کنند.

وی رفع تصرف ۱۲۷ هکتار از اراضی ملی و دولتی در شهرستان بناب با مشارکت اداره منابع طبیعی را از دیگر اقدامات حضور یکساله خود عنوان کرد.

  • نویسنده : مهدی رهیده