امام جمعه بناب گفت: شهید آیت‌الله رئیسی با جهاد شبانه‌روزی راه و روش مسئولیت پذیری در نظام اسلامی را نهادینه کرد و بدین ترتیب در دل مردم جای گرفت.

به گزارش انعکاس بناب؛ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی و وحدت آفرین جمعه هفته گذشته شهرستان بناب با عرض تسلیت ضایعه دردناک شهادت شهدای خدمت، رئیس جمهور و همراهان ایشان اظهار داشت: همه این عزیزان انسان‌های جهادگر، خدوم و از افتخارات جمهوری اسلامی بودند.

وی افزود: این حادثه دلخراش ملت ایران را عزادار و ماتم زده ساخت و این ابراز احساسات مردم خود گویای این حقیقت است که دولت پاره تن و چکیده ملت است و در هیچ نقطه‌ای از جهان این وابستگی و رابطه ملت و دولت سابقه ندارد.

خطیب جمعه بناب تصریح کرد: پس از این ضایعه دلخراش سراسر کشور از هر قومیت و مذهب خودشان را مدیون خدمتگزاران خود دانسته و با نادیده گرفتن تمام مشکلات و گلایه‌ها به خادمین مخلص خود ادای احترام کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه با بیان خصوصیات بارز رئیس جمهور شهید گفت: آیت‌الله رئیسی سراپا اخلاص و عمل بود و در راه عمل به تکلیف به دنیا پشت پا زده و حقیقتا با جهاد شبانه روزی خود راه و روش مسئولیت پذیری در نظام اسلامی را نهادینه کرد.

وی آیت الله آل‌هاشم را در مقام خدمت، اخلاص و تلاش مشابه آیت الله رئیسی عنوان کرد و گفت: شب و روز در قاموس زندگی حضرت آیت الله آل‌هاشم مطرح نبود و مرد اخلاق و خوش نفس بود و بدون استثناء به همه اقشار مردم رئوف، دلسوز و ملجا و پناهگاه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین باقری بنابی همچنین خاطرنشان کرد: آقای امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه یک شخصیت پا در رکاب و فداکار بود که در راه خدمت به نظام سر ازپا نمی‌شناخت.

وی ادامه داد: جناب آقای رحمتی استاندار فقید آذربایجان شرقی جوان با نشاط و متواضع چند روز قبل از حادثه به منظور رسیدگی به مشکلات شهرستان بناب میهمان مردم این شهر بود و شب قدر نیز در صف عبادت کنندگان در مسجد جامع بناب شرکت کرد.

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه امروز پیرامون این حادثه در بسیاری از کشورها عزای عمومی اعلام شده و برخی سران کشورها ابراز همدردی کردند و در سازمان ملل پرچم‌ها نیمه افراشته شد و در برخی مجامع بین‌المللی سکوت احترام حکفرما می‌شود، گفت: این تحرکات بین‌المللی نشانگر این حقیقت است که به زعم تلاش دشمنان قسم خورده این نظام در زمره کشورهای پیشرفته، پررونق و عزتمند جهان شناخته می‌شود.

باقری بنابی در خاتمه ضمن گلایه از برنامه‌ریزان سفر مقامات تراز اول کشور ابراز داشت: چرا با تصمیمات غلط و یک دنده خود را در راس امور می‌دانید و چرا از حوادث تلخ گذشته ماجرای سردار کاظمی، سردار سلیمانی و حادثه بزرگ اخیر کرمان درس عبرت نمی‌گیرید و انضباط و اقتدار کشور را در دیدگاه بیگانگان و نامحرمان خدشه‌دار می‌کنید.