امام جمعه موقت بناب گفت: سران حکومت‌های قاجار و پهلوی در ایران در یک دوران طولانی در اوج حقارت، ذلت، خودباختگی و بی‌هویتی بسر میبردند و حضرت امام(ره) به ما شخصیت و عزت داده و هویت اسلامی را به ملت ایران بازگرداند.

به گزارش انعکاس بناب؛ حجت الاسلام والمسلمین سید باقر سیدی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی و وحدت آفرین جمعه هفته گذشته شهرستان بناب با عرض تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رض) اظهار داشت: سران حکومت‌های ایران اعم از قاجار و پهلوی در یک دوران طولانی در اوج حقارت، ذلت، خودباختگی و بی‌هویتی بسر میبردند و در ملت بااستعداد ایرانی ژن عدم توانایی و عدم قدرت ایجاد و نهادینه شده بود.

وی افزود: از کارآمدترین حربه‌های ممالک سلطه‌گر مسخ شخصیت و بی‌هویت کردن ملت‌های تحت سلطه و وابسته کردن آنها به دیگران است.

خطیب موقت جمعه بناب با بیان اینکه حضرت امام (ره) به ما شخصیت و عزت داده و هویت اسلامی را به ملت ایران بازگرداند، تصریح کرد: امروز به برکت نهضت امام راحل و نظام جمهوری اسلامی، ایران یک قدرت اول نظامی منطقه بشمار میرود و هیچ قدرتی نمی‌تواند امنیت آن را بی‌ثبات کرده و برهم بزند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه صنعت دفاعی و صنعت هسته‌ای کشور ما به دست توانمند نیروهای جهادگر و انقلابی امروز ایران را به قدرت اول منطقه تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد کشور نیز به دست جوانان جهادی و انقلابی اداره شده بود، امروز قدرت اول اقتصادی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدی با اشاره به حادثه تلخ و خسارت بار بالگرد رئیس جمهور و همراهان ایشان گفت: خداوند متعال گاهی اموری را به ظاهر تلخ و مصیبت بار پیش می آورد اما در باطن آن نعمت و الطاف خفیه الهی وجود دارد؛ بطوری که بعد از شهادت این بزرگواران وحدت و انسجام ملی به وجود آمد و همه اقشار و گروه ها در سراسر کشور در تشییع حضور یافتند و حماسه آفریدند.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو در هشتم تیرماه گفت: باید خودمان را برای خلق حماسه دیگر و تاریخی آماده کنیم و یک رئیس جمهور خستگی‌ناپذیر، مردمی و ولایتمدار و پرکار و پرانرژی انتخاب کرده و دین‌مان را به شهدا ادا نماییم.