ظهر امروز نماینده بناب با اصحاب رسانه این شهرستان نشست خبری برگزار کرد که تاکید بر حفظ محیط زیست منطقه، شفاف سازی مالکیت استخر مسجد راه کربلا، پایدار سازی آب شرب و... از جمله موارد مهم مطرح شده در این نشست خبری بودند.

به گزارش انعکاس بناب؛ محمد باقری در جمع خبرنگاران شهرستان بناب به اهمیت حفظ محیط زیست منطقه اشاره کرد و گفت: پیگیر مطالبات مردم در خصوص مسائل نیروگاه سهند و کاوه سودا هستیم که در این راستا اخیراً توانسته‌ایم با کمک استان بعضی از اقدامات و پروژه‌های جدید را متوقف کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار انعکاس بناب درباره شفاف سازی مالکیت پروژه استخر و پارک آبی مسجد راه کربلا، گفت: این پروژه از محل زمین‌های منابع طبیعی است که سند آن در اختیار راه و شهرسازی می‌باشد و ما نیز در قبال حس مسئولیت اجتماعی مجتمع فولاد صنعت بناب به دنبال آن هستیم که سند و مالکیت را به نام و در اختیار این مجتمع قرار دهیم.

نماینده بناب مشکل آب شرب را در این شهرستان یک مشکل اساسی عنوان کرد و افزود: نیاز آب شرب شهرستان بناب حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه می‌باشد که در حال حاضر با کمبود آن مواجه هستیم.

باقری بنابی در همین راستا تصریح کرد: در یک سال آینده ۱۵۰ لیتر در ثانیه به حجم فعلی آب شرب بناب اضافه خواهد شد و تامین آن از دو بخش صنعتی نیروگاه و فولادها صورت می‌گیرد.

وی از انجام کارهای مطالعاتی ایجاد مجتمع فرهنگی و سالن سینما در شهرستان بناب خبر داد و اظهار داشت: با توجه به محدودیت مالی دولت امکان احداث سالن‌های بزرگ همچون سالن کنسرت در این شهر وجود ندارد اما در صورت تمایل بخش خصوصی به این کار ما از آنها حمایت خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقری در این نشست خبری با اعلام اینکه قرار است پیمانکار کنارگذر شرقی عوض شود قول مساعد دادند تا پیگیر عقب افتادن چند ماهه حقوق‌های کارگران این پروژه باشند.

نماینده بناب در پایان سخنان خود توضیحاتی درباره حق‌آبه کشاورزی این شهرستان ارائه کرد و یادآور شد: در پی بارش‌های الهی سد علویان هم اکنون وضعیت مناسبی دارد و امیدواریم طبق اولویت بندی، حق‌‌آبه کشاورزی بناب که بعد از تخصیص حق‌آبه صنعت و آب آشامیدنی شهرستان مراغه، ۶۰ درصد است تأمین شود.

 

 

  • نویسنده : مهدی رهیده