رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با بیان اینکه رایگان بودن سرویس مدارس فقط مشمول دانش‌آموزان در حال تحصیل در مدارس استثنایی می‌شود گفت: دانش‌آموزان دارای معلولیتی که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند از قانون مدارس عادی بهره‌مند و لذا مشمول استفاده از هزینه سرویس رایگان نمی‌شوند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایسنا حجت الله الماسی، با بیان اینکه هزینه سرویس مدارس استثنایی براساس قانون برنامه هفتم برعهده دولت و شهرداری است گفت: هزینه سرویس برای همه مدارس استثنایی در تمام کشور رایگان است و پولی از والدین گرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هر مقداری که سازمان برنامه و بودجه تامین کند، سازمان استثنایی بابت سرویس مدارس پرداخت می‌کند افزود: مابقی هزینه نیز توسط شهرداریها، بر اساس برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۳ پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور درباره هزینه سرویس دانش‌آموزان دارای معلولیتی که در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند گفت: دانش‌آموزی که از نظر جسمی حرکتی شرایطش به گونه‌ای باشد که باید در مدارس استثنایی درس بخواند، از سرویس رایگان بهره مند می شود، اما اگر شرایطش به گونه‌ای باشد که در مدارس عادی مشغول تحصیل باشد، مشمول مقررات مدارس عادی می‌شود و شرط بهره‌مندی از سرویس رایگان، فقط مدارس استثنایی را پوشش می‌دهد.

وی در ادامه درباره مناسب‌سازی مدارس استثنایی اظهار کرد: با همکاری سازمان نوسازی، مناسب‌سازی مدارس جدید از لحاظ فیزیکی انجام و مدارس قبلی نیز مرحله به مرحله انجام می‌شود، تفاهم‌نامه‌ای در دست اجراست که هنوز نهایی نشده و در صورت نهایی شدن اعلام می‌شودکه چه تعداد مدرسه از لحاظ فیزیکی در دست مناسب‌سازی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا