وزیر بهداشت با اشاره به تأکید ویژه رییس جمهور شهید بر تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت، گفت: در دولت مردمی ۵ دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و آرزوی دیرینه پوشش همگانی سلامت تا حدود زیادی محقق شد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایسنا، بهرام عین اللهی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور از مدیریت نیروهای انقلابی، با سواد، متخصص و جهادی در دولت مردمی سخن گفت و افزود: روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بسیار توانمند و متخصص هستند و در هر فصل یک اجلاس و گردهمایی روسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این اجلاس، اقدامات و فعالیت‌های روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور به ویژه در حوزه تقویت شبکه بهداشت، تأمین نیروی انسانی، اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع و توسعه ۱۷ هزار تخت بیمارستانی ارائه شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مقرر بود تا پایان دولت سیزدهم در سال آینده، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید افتتاح شود، گفت: این تخت‌ها در ماه‌های آینده افتتاح می‌شوند و آثار شیرین دولت مردمی را خواهند چشید. همچنین در طول ۳۳ ماه گذشته، ۳۸۰ دستگاه تجهیزات پزشکی سنگین و سرمایه‌ای عمدتا در مناطق محروم کشور توزیع شد.

دکتر عین اللهی از تحقق قانون جوانی جمعیت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات سلامت محور به عنوان تأکیدات ویژه شهید آیت الله رئیسی یاد کرد و افزود: ایشان همواره تأکید داشت که کشور ما استعدادهای بالقوه زیادی در حوزه تولید و دانش بنیان دارد و نمونه آن هم تولید ۶ نوع واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورمان بود.

وی با اشاره به تولید بسیاری از داروها و تجهیزات پزشکی در استان خراسان رضوی، یادآور شد: برخی شرکت‌های بزرگ و موفق داروسازی در این استان فعالیت دارند. همچنین در دولت مردمی، پارک‌های علم و فناوری سلامت، رشد دو برابری داشت تا زمینه‌ای برای ارتقای تولیدات محصولات سلامت محور باشند.

وزیر بهداشت از رشد مناسب ظرفیت رشته پزشکی و مقاطع تخصصی و فوق تخصصی در دولت مردمی خبر داد و گفت: در این دولت شاهد توسعه آموزش پزشکی و ایجاد رشته‌ها و دانشکده‌های جدید در سراسر کشور بودیم. همچنین در حوزه پژوهشی، کشورمان رتبه اول منطقه را دارد و در عرصه بین المللی نیز رتبه ما از ۱۶ به ۱۵ ارتقاء پیدا کرد.

دکتر عین اللهی تأکید کرد: در روزهای آینده پروژه‌های بهداشتی و درمانی زیادی در سراسر کشور با حضور بنده و معاونان وزارت بهداشت در کشور افتتاح می‌شود و تا پایان دولت، بیش از ۱۰۰۰ تخت جدید بیمارستانی افتتاح می‌شود که برخی از این پروژه‌ها همانند بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، بیش از ۳۰ سال معطل بوده که در این دولت و با حمایت شهید آیت الله رئیسی، تکمیل شده و به نتیجه رسیده است.

بر اساس گزارش وبدا، به گفته وی، روز پنجشنبه (۲۴ خرداد ماه ) و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، چندین پروژه مهم حوزه سلامت استان خراسان رضوی افتتاح می شود که یکی از آنها مرکز پیشرفته و جامع درمان سرطان در مشهد مقدس است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا