آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: مخازن سدها با توجه به بارش‌های اخیر نسبت به سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش داشته و حدود ۷۰ درصد سدها پر است، این در حالی است که سال قبل ۴۵ درصد سدها پر بود.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایسنا، یوسف غفارزاد، سه شنبه، ۲۲ خرداد ماه، در ششمین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت،  از هزینه ۹ هزار میلیارد تومانی برای اتمام پروژه‌های آبی آذربایجان شرقی طی سال گذشته خبر داد، گفت: با این هزینه ۱۲ هزار هکتار شبکه پایاب در شهرستان عجبشیر، میانه، هشترود، جلفا و خدا آفرین احداث شد.

وی در خصوص رینگ جنوبی ۲۷ کیلومتری تبریز، گفت: حدود ۲۵ کیلومتر این پروژه تمام شده و مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی نیز به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور شهید با تخصیص اعتبارات، چندین پروژه نیمه تمام استان که سال‌ها نیمه تمام مانده بود تکمیل شد، گفت: در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور تصفیه خانه و خط انتقال شهرستان میانه به اتمام رسید.

غفارزاده با بیان رینگ شرقی تبریز که سه مخزن را به هم متصل می‌کند تا پایان سال‌جاری به اتمام خواهد رسید، ادامه داد: سد گرمی چای که آب شرب میانه را تأمین می‌کند با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان آذر ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از بهره برداری سد گردیان جلفا در هفته دولت سال‌جاری خبر داد.

وی گفت: سد قیزقلعه سی یکی از پروژه‌های بین المللی بود که توان مهندسی ایران را به دنیا نشان داد در افتتاح این سد کانال انتقال خدا آفرین نیز افتتاح شده و آب جمع شده در سد به این کانال انتقال داده شد.

وی از افتتاح خط چهار مدار اصلاندوز تا خداآفرین در هفته دولت و پست ۱۳۲ کیلو واتی شهرستان جلفا تا شهریور سال‌جاری خبر داد.

غفارزاده با بیان اینکه وضعیت بارش در فصل آبی جاری ۳۰۵ میلی متر بود، افزود: این مقدار بارش ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته و ۱۰ درصد نسبت به میانگین دراز مدت افزایش پیدا کرده است‌.

وی با بیان اینکه آب کلانشهر تبریز از محل زرینه رود با لوله گذاری به فاصله ۱۸۰ کیلومتر تأمین می‌شود، گفت: ۱۲۰ کیلومتر آن لوله‌های بتنی بود که در سه ساله دولت سیزدهم لوله‌ی فولادی جایگزین شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: تصفیه خانه شهرهای جلفا و هادی شهر با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان شهریور ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه حوزه‌ی آب شامل تصفیه خانه و آبرسانی، شبکه‌های پایاب و سدها است، گفت: حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد کارهای تعریف شده و باقی مانده در دولت‌های قبل در این دولت به اتمام رسیده و ما بقیه نیز تا پایان سال‌جاری به اتمام خواهد رسید.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا