امام جمعه موقت بناب گفت: حضور حداکثری و انتخاب اصلح دو مولفه اصلی انتخابات است و مردم با ملاحظه برنامه‌های کاندیداها فرد اصلح را انتخاب کنند.

به گزارش انعکاس بناب؛ حجت الاسلام والمسلمین ناصر اصغری در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه هفته گذشته، با اشاره به هفته جهاد کشاورزی و تقارن آن با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت: طبق آمار کارشناسان اب ۵۰ درصد آب در جهان هدر میرود که حدود ۹۰ درصد آن در حوزه کشاورزی است.

وی افزود: حجم مصرف آب و هدر رفت آن در بخش کشاورزی قابل قبول نیست و باید مدیریت مصرف آب توسط دولت سیاست‌گذاری شود.

خطیب جمعه موقت بناب با بیان اینکه در شرع مقدس اسلام اسراف و زیاده‌روی در مصرف آب حرام است، تصریح کرد: مصرف سرانه آب هر خانوار طبق آمار کارشناسان ۸۰۰ لیتر است، لذا مومنین صرفه‌جویی در مصرف آب را در زندگی شخصی خود لحاظ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اصغری د ادامه با اشاره به فرارسیدن عید امامت و ولایت و لزوم تبیین غدیر به مردم خصوصا نسل جوان گفت: غدیر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان و یک جشن ابدی است و اجرای برنامه‌های مختلف در راستای معرفی غدیر اهمیت بالایی دارد و در این راستا برنامه‌های مختلف از جمله اطعام غدیر و جشن خیابانی در حال برنامه‌ریزی است و لازم است هیات‌های مذهبی، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی و مذهبی در اجرای این برنامه‌ها بیش از پیش پیشقدم باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی نام و آوازه امیرالمومنین علی علیه السلام در جهان طنین انداز شده و سیل گرایش به مذهب تشیع تا آفریقا سیطره یافته است و اخیرا نیز در موضوع حمایت ایران اسلامی از ملت مظلوم فلسطین و غزه اهمیت مذهب شیعه به مردم جهان آشکار شد.

امام جمعه موقت بناب در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد: در هشتم تیرماه یک اتفاق بسیار مهم خواهد افتاد که در این رابطه دو اصل مهم مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح باید مدنظر ملت شریف ایران قرار گیرد.

این استاد حوزه علمیه بناب تاکید کرد: مقام معظم رهبری در موقعیت‌های مختلف در مورد مشارکت حداکثری موضوعات مهمی را بیان فرموده است، چرا که درطول تاریخ هر جا مشارکت حداکثری صورت نگرفته، خود مردم ضرر دیده و ضربه خورده است.

اصغری ضمن تقدیر و تشکر از صدا و سیما در معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری به ویژگی‌های کاندیدای اصلح اشاره کرد و گفت: از شاخصه‌های فرد اصلح ولایت مدار بودن، ارائه برنامه‌ و راهکار برای ساماندهی معیشت مردم، رفع تحریم‌ها و اشتغال جوانان، دارای روحیه خستگی ناپذیر و جهادی برای خدمت به مردم باشد.