در حالیکه در سالهای گذشته به دلیل گرانی گوشت قرمز مردم رو به مصرف گوشت مرغ آورده‌اند اما گرانی این روزهای مرغ نشان می‌دهد که نقش این پرنده ارزشمند نیز در سفره‌ها کمرنگ شده است.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از آناج قیمت مرغ این روزها نزدیک به مرز ۱۴ هزار تومان توقف کرده و قصد پایین آمدن هم ندارد. در حالیکه وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده که قیمت مرغ نباید بیش از ده هزار تومان به فروش برسد، نرخ امروزِ مرغ به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده و خبری نیز از کاهش قیمت نیست.

این روزها مایحتاج مردم بعضا گرانی‌های صددرصدی را تجربه می‌کنند اما خبری از ورود دولت و جلوگیری از وضعیت پیش آمده نیست! در حالیکه دولتی‌ها از گذشت نزدیک به شش ماه قیمت هر کیلوگرم مرغ را ده هزار تومان اعلام می‌کنند اما بازهم همین قیمت که افزایش چند برابری نسبت به شش ماه گذشته دارد نیز رعایت نمی‌شود.

نزدیک به ده سال است که با توجه به تفاوت قیمت گوشت قرمز و گوشت سفید، مردم از مصرف گوشت قرمز کاسته و رو به گوشت سفید آورده‌اند اما ظاهر با قیمت گوشت ۷۰ هزار تومانی و مرغ ۱۴ هزارتومانی باید با هردو نوع گوشت در سفره مردم خداحافظی کنیم.

نمودار قیمت مرغ کشتار نشان می‌دهد که هر کیلوگرم مرغ در کشتارگاه‌ها در آذرماه امسال از زیر ۱۲ هزار تومان امروز به بالای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و این در حالی است که در خرده‌فروشی‌ها مرغ بالای ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

اینکه امروز کنترل بازار به دست چه کسانی افتاده که مرغ به ۱۴ هزارتومان رسیده مشخص نیست اما بهتر است دولت توجه کند که کارگران و کارمندانی که حقوق‌های حداقلی دریافت می‌کنند هر هزار تومان نوسان در ماه به معنای کوچک و کوچک‌تر شدن سفره خانواده‌هایشان است.

انتهای پیام/