نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را با حضور معاون اول رییس جمهوری بررسی می‌کنند.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرنگار مهر، نشست علنی صبح امروز (یک‌شنبه ۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با دستور جلسه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت «یوسف نوری» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و به ریاست محمدباقر قالیباف در حال برگزاری است.


نظرات نمایندگان موافق و مخالف را در زیر می‌خوانید.


 

۰۸:۵۷ غضنفرآبادی نماینده موافق: «نوری» برای اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان برنامه دارد

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در موافقت با «یوسف نوری» اظهار کرد: نیروی انسانی مستعد و کارآمد مهمترین ظرفیت کشور است. آموزش و پرورش پایه علمی، فرهنگی و پیشرفت کشور است که اگر خوب عمل کند بخش زیادی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

غضنفرآبادی گفت: آقای نوری با توجه به سوابق درخشانی که دارد، می‌توانند در تراز آموزش و پرورش کار کنند. ایشان مسئول پرورشی ایران در دو کشور قطر و بحرین بود همچنین نماینده قرارگاه سازندگی خاتم در دولت بوده و سوابق درخشان دیگری نیز دارد.

نماینده مردم بم گفت: آقای یوسف نوری رزومه موثر در جبهه داشته و برنامه‌های خوبی برای آموزش و پرورش دارند و اجرای سند تحول بنیادین و اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان و استفاده از حداکثر بودجه برای تحقق برنامه‌ها از جمله برنامه‌های ایشان است



 

۰۸:۴۱ نیک بین نماینده مخالف: وزیر پیشنهادی برنامه‌اش برای مقابله با مافیای کنکور را اعلام کند

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مخالفت با «یوسف نوری» با اشاره به اینکه چند سوال جدی درباره برنامه «یوسف نوری» برای چالش‌های حوزه آموزش و پرورش دارم، عنوان کرد: اولین موضوع این است که وزیر پیشنهادی برای مافیای کنکور که سالانه چند برابر بودجه آموزش و پرورش در آن هزینه جابجا می‌شود و کشور را می‌بلعد چه برنامه‌ای دارد؟

نیک‌بین ادامه داد: برنامه شما برای چاپ کتب درسی و حذف مافیای کتب درسی چیست؟ وزارتخانه‌های مختلف هر کدام به نوعی با تعارض منافع مواجه هستند؛ برنامه شما برای تعارض منافع در حوزه آموزش و پرورش چیست؟

وی اظهار کرد: برنامه شما برای تبعیض ساختار یافته در حوزه آموزش و پرورش چیست؟ مهم‌ترین موضوع در آموزش و پرورش همین موضوع تبعیضی است که به شکل ساختار یافته این حوزه را دربرگرفته است.

آغاز بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

 

 


 

۰۸:۲۳ موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات را درباره برنامه و صلاحیت «یوسف نوری» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش بزرگترین و حساس‌ترین وزارتخانه است. مدیریت نظام تعلیم و تربیت و مدیریت یک میلیون فرهنگی امری حساس است.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه نیاز امروز جامعه عملیاتی شدن سند تحول آموزش و پرورش است، اظهار داشت: مدیریت آموزش و پرورش باید لزوم تحول در این وزارتخانه را درک کرده و در راستای ارتقای وزارتخانه اقدام کند.

حاجی‌پور با اشاره به بررسی صلاحیت‌های وزیر پیشنهادی در کمیسیون آموزش و تحقیقات، گفت: استعلام مدارک تحصیلی وی شامل کاردانی علوم تربیتی، کارشناسی برنامه ریزی علوم تربیتی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت گردشگری کودک مورد تأیید وزارت علوم و نهادهای مختلف قرار گرفت.

وی افزود: همچنین بنیاد شهید ۵۵ ماه حضور وی در جبهه و ۵ درصد جانبازی وزیر پیشنهادی را تأیید کرد.