سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مذاکرات و نتایج آن اولویت اصلی کشورمان نیست و بودجه سال آینده بدون توجه به نتیجه مذاکرات بسته شده است.

به گزارش انعکاس به نقل از محمود عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شگرد آمریکایی‌ها در مذاکرات مبنی بر اینکه از یک سو خواستار انجام مذاکره و توافق هستند و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران را تهدید یا تحریم می‌کنند، اظهار کرد: این ترفند مقامات آمریکا برای همه جهانیان شناخته شده است.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم بودجه سال آینده را بدون توجه به نتیجه مذاکرات وین بسته و این مسئله نشان‌دهنده آن است که ما می‌توانیم کشور را بدون توجه به مسائل خارجی و نتیجه مذاکرات اداره کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توان به خوبی کشور را اداره و مشکلات را حل و فصل کرد؛ مذاکرات و نتایج آن اولویت اصلی کشورمان نیست و جزو اولویت‌های فرعی ماست.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مذاکرات فعلی، حق با جمهوری اسلامی ایران است، چرا که ما یک بار با غربی‌ها مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم، آنان به تعهدات خود عمل نکردند و الآن حرف ما این است که آنان باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی تأکید کرد: غربی‌ها در گذشته ثابت کردند که به امضا و تعهدات خود پایبند نبوده و هیچگونه ارزشی برای تعهداتی که می‌دهند، قائل نیستند و لازم است این بار پیش از انجام هر گونه توافقی، تعهد کامل دهند که زیر وعده‌های خود نمی‌زنند و وعده‌های خود را به طور کامل اجرا می‌کنند.

عباس‌زاده مشکینی اظهار کرد: آنان یک بار بدعهدی کردند و به همین دلیل ما مطمئن نیستیم که اگر بار دیگر تعهدی دهند، آیا در عمل هم به آن پایبند هستند یا خیر. غربی‌ها باید به تعهدات قبلی خود در برجام عمل کنند، همه تحریم‌های ایران باید رفع شود و ما هم باید اجرای تعهدات غربی‌ها و رفع تحریم‌ها را راستی آزمایی کنیم.