نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد دارم در شرایط فعلی مردم در درجه اول دنبال آرامش جامعه و سپس اصلاحات ساختاری به منظور بهبود وضعیت اقتصادی هستند.

به گزارش انعکاس بناب، محمد باقری با بیان اینکه نقشی که برخی‌ها در داخل، در تحریک احساسات مردم و نفرت پراکنی ایفا می‌کنند، چندین برابر بیش از ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی به از دست رفتن سرمایه اجتماعی حاکمیت آسیب می زند، گفت: برخی مسئولان متاسفانه نه بصیرت زمانی دارند و نه بصیرت اجتماعی!.

باقری در واکنش به برخی اظهارنظرهای افراطی در خصوص وقایع اخیر کشور افزود: صرف نظر از معترضان، مردم عادی در این برهه به حد کافی از فضای آشوبناک جامعه، رکود کسب و کار، مشکلات معیشتی، و عدم دسترسی به برخی امکانات عمومی از قبیل شبکه‌های اجتماعی، دلخور هستند که دیگر تاب هیجان و تحریک احساسات و نفرت پراکنی را ندارند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، مردم در درجه اول به دنبال آرامش جامعه و سپس اصلاحات ساختاری به منظور بهبود وضعیت اقتصادی هستند. صحبت ها و اعمال مسئولان نباید به تحریک عواطف مردم منجر شود.

نماینده مردم بناب در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه افراط و تفریط همیشه نتیجه متمطلوبی به دنبال داشته است، تصریح کرد: در مسئله حجاب نیز اینگونه است. به زعم برخی کارشناسان اجتماعی، یک از دلایل آشوب های اخیر، برخی تندروی‌های نیمه اول سال در بحث حجاب در جامعه و ادارات بود، و از سوی دیگر اظهار نظرهای نفرت‌پراکنانه و توهین‌آمیز، مزید بر علت شد. مسئله حجاب یکی از موضوعات اعتقادی است که برای آن باید راه‌حل‌های نرمی که باور افراد را تغییر دهد بکار گرفته شود و اقدامات و گفتارهای تُند، نتیجه‌ای جز افزایش شکاف بین حاکمیت و مردم، بعلاوه کوچکتر شدن سرمایه اجتماعی نظام نخواهد شد./ خانه ملت