رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: شیوه پرداخت حقوق و پاداش به کارگران، بازنشستگان و کارمندان دچار اشکالاتی بود که دولت در حال تدوین نظام پرداختی جدید است.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی اسماعیلی در جلسه بررسی مسائل کلان جامعه بازنشستگی و تحقق خواسته‌های صنفی کانون بازنشستگان آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران، فعالیت‌های زیادی انجام داده است که نتیجه آن موجب رضایت جامعه هدف شده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار قانون مصوب در کشور داریم، گفت: برخی از این قوانین باید بروز رسانی شوند و برخی از قوانین مزاحم هم باید حذف شوند چرا که در مواقعی، قوانین موجود به کند شدن روند کارها منجر می‌شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس به دلیل حجم زیاد کار و مراجعه‌هایی که دارند نمی‌توانند همه این قوانین را به تنهایی پیگیر شوند لذا تشکل‌ها، انجمن‌ها، مردم و مسئولین شهرستانی باید در قالب مطالبه، این خواسته‌ها و عدم اجرای برخی قوانین را به نمایندگان مجلس گوشزد کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به تعداد ۱۹ نماینده در مجمع نمایندگان استان گفت: بعد از استان تهران، بیشترین تعداد نمایندگان مجلس مربوط به آذربایجان شرقی است که حتماً باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بازنشستگان نباید دغدغه و مطالبه زیادی داشته باشند چرا که بعد از ۳۰ سال خدمت، شایسته داشتن امکانات و خدمات بیشتری هستند.

وی گفت: رویکرد دولت جدید و مجلس سیزدهم، توجه به مطالبات بازنشستگان و دیگر اقشار است و به همین خاطر شاهد هستیم که علی رغم محدودیت‌های مالی، بودجه و اعتبارات بیشتری به بخش‌های مختلف تخصیص می‌یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه دولت در سال ۱۴۰۰، بیش ۱۹ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی اختصاص داده بود گفت: در سال ۱۴۰۱ هم این رقم با افزایش چشمگیر، به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسید.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به خدمات درمانی بازنشستگان و ظرفیت خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در استان گفت: با وجود چندین بیمارستان و مرکز درمانی ویژه بازنشستگان تأمین اجتماعی، باید به فکر افزایش این خدمات باشیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر