صبح روز تاسوعای حسینی، ماجرایی رقم خورد که بار دیگر جلوه‌ای از فرهنگ مواسات، همدلی و دستگیری از نیازمندان را در شهرستان بناب به نمایش گذاشت.

به گزارش انعکاس بناب آغاز این اتفاق از تماس تلفنی مسئولان هیئت عزاداران قمر منیر بنی‌هاشم بناب با فرماندار شهرستان بود. اعضای این هیئت که در قالب یک اقدام خداپسندانه تصمیم گرفته بودند زمینه آزادی یک زندانی نیازمند را در روز تاسوعا فراهم کنند، موضوع را با فرماندار در میان گذاشتند.

پس از این تماس، فرماندار بناب موضوع را بی‌درنگ با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مطرح کرد. در جریان این گفت‌وگو، دادستان بناب با اشاره به وجود یک پرونده محکومیت مالی، از وضعیت یکی از شهروندان بنابی که به دلیل ناتوانی در پرداخت مبلغ محکومیت در زندان به سر می‌برد، خبر داد و جزئیات لازم برای پیگیری موضوع را در اختیار قرار داد.

با آغاز هماهنگی‌ها و پیگیری‌های مستمر، روند تأمین مبلغ مورد نیاز برای آزادی این زندانی در دستور کار قرار گرفت. در این میان، همراهی و تلاش‌های مسئولان شهرستان در کنار همت خیران هیئت قمر منیر بنی‌هاشم و جمعی از نیکوکاران و افراد سخاوتمند بناب، زمینه جمع‌آوری مبلغ مورد نیاز را فراهم کرد.

نکته قابل توجه این اقدام، پیگیری‌های انجام‌شده در روز تعطیل تاسوعا بود؛ جایی که دادستان شهرستان با وجود تعطیلی ادارات، همکاری و مساعدت لازم را برای تسریع امور و انجام هماهنگی‌های قانونی به عمل آورد تا این اقدام خیرخواهانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

سرانجام در شب تاسوعای حسینی و حدود ساعت ۲۳، تمامی مراحل قانونی به پایان رسید و این زندانی که به دلیل محکومیت مالی در حبس به سر می‌برد، آزاد شد و پس از مدت‌ها دوری، به آغوش خانواده خود بازگشت.

این اقدام ارزشمند، بار دیگر نشان داد که پیام عاشورا تنها در برپایی آیین‌های سوگواری خلاصه نمی‌شود، بلکه یاری رساندن به همنوعان، گره‌گشایی از مشکلات مردم و حمایت از خانواده‌های گرفتار نیز از مهم‌ترین آموزه‌های مکتب سیدالشهدا(ع) به شمار می‌رود.