به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی در نخستین جمعه از ماه مبارک رمضان و در خطبه‌های آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با مهم خواندن وظایف جوان در عصر غیبت اظهار کرد: مع‌الأسف اقتضائات جوانی نمی‌گذارد جوان از این نعمت بزرگ بهره‌مند شود، از این‌رو جوانی سرمایه عظیمی است که انسان […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی در نخستین جمعه از ماه مبارک رمضان و در خطبه‌های آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با مهم خواندن وظایف جوان در عصر غیبت اظهار کرد: مع‌الأسف اقتضائات جوانی نمی‌گذارد جوان از این نعمت بزرگ بهره‌مند شود، از این‌رو جوانی سرمایه عظیمی است که انسان بعد از پشت سر گذاشتن آن به این نعمت بزرگ پی خواهد برد.

وی با بیان اینکه مراقبت از جوانی هنر اولیای الهی است؛ افزود: جوان عین سرباز آماده‌ای است که پا در رکاب بوده و هر کسی سراغ وی برود، جوان سرباز او می‌شود، از این‌رو بر مسئولان حکومتی فرض و فریضه است که در مورد نسل جوان و مراقبت از این نسل اهتمام ویژه داشته باشند و امر مراقبت، اشتغال و ازدواج جوانان را جدی بگیرند.

خطیب جمعه شهرستان بناب خاطرنشان کرد: امروز زمان شعار تمام شده و زمان عمل است و متأسفانه عده‌ای همیشه در فکر رأی بوده‌اند از این رو مسئولان باید نگذارند این جوانان که به مثابه سلاح هستند، در دست اشرار قرار بگیرند.

باقری‌بنابی با انتقاد از عملکرد رسانه عمومی برای جذب جوانان تصریح کرد: رسانه‌های جمهوری اسلامی تحت عناوین فرهنگی برای نسل جوان نسخه‌های مأیوس‌کننده می‌پیچند و غذای مسموم به آنها تزریق می‌کنند.

وی تأکید کرد: این سریال‌ها، اختلاط‌ها و آرایش‌ها خانواده‌ها را داغون کرده است، اختلافات در خانواده‌ها روزافزون شده و طلاق‌ها در کشور به طور سرسام‌آوری افزایش می‌یابند و همه این‌ها زنده‌ترین شاهد هستند که کارنامه رسانه عمومی ما مورد قبول و خوشایند نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تأکید بر اینکه در خصوص نسل جوان ما مسئولان راه را عوضی رفته‌اند؛ گفت: شرایط نشان می‌دهد که در مورد نسل جوان راه را عوضی رفته‌ایم و این نسخه‌ها نسخه‌های عوضی هستند و قصور کرده‌ایم و احیاناً گاهی نیز از الگوی بیگانگان متأثر شده‌ایم.

باقری‌بنابی با اشاره به اینکه تمام دولت‌هایی که روی کار آمده‌اند، سلیقه‌ای کار کرده‌اند؛ گفت: از پیامبراکرم(ص) نقل است که توصیه می‌کنند در خصوص جوانان گام‌های خوبی بردارند.

وی خطاب به خانواده‌ها تأکید کرد: اگر مراقب فرزندان خود نباشید، آنها در دام صیادان گرفتار خواهند شد، از این رو وظیفه والدین در این مورد بسیار سنگین است.

امام جمعه شهرستان بناب اظهار کرد: جوانان ما خیلی باید خودحساب باشند و ملتزم، کسب فضائل کنند و در راه تهذیب و خودساختگی قدم بردارند و در قول و عمل ثبت کنند که مهدوی حرکت می کنند!

باقری‌بنابی اطاعت از امام و ولی‌امر را مهم‌ترین روش مسلمانی و دینداری اعلام و تأکید کرد: از مساجد غفلت نکنید و از منبر و جلسات اخلاق و از علما غافل نباشید.

وی تصریح کرد: شهر شما از غنی‌ترین شهرها از لحاظ داشتنن علمای دینی و معلمان اخلاق است و حجت به این شهر و مردمان آن تمام شده است.

باقری‌بنابی افزود: شهرستانی که دارای حوزه علمیه قوی با بیش از یک هزار طلبه، روحانی و عالم است، هیچ نقطه‌ای از استان از این نعمت برخوردار نیست، شهر شما از این حیث غنی‌ترین شهر است و از این ظرفیت نهایت استفاده را بکنید و قطعاً بدانید و به ذائقه خود بسپارید که هیچ رسانه‌ای برکت مسجد را ندارد.

خطیب جمعه بناب به فرازهایی از فرمایشات امام راحل که فرمودند« مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید» و « از سلاح‌های دشمن نترسید، از خالی شدن مساجد بترسید» اشاره کرد و گفت: این نظام از راه مسجد بلند شده و از راه مسجد نیز دوام خواهد یافت.

باقری‌بنابی خطاب به حزب‌اللهی‌ها و هیئت‌های مذهبی گفت: نگذارید مساجد کمرنگ شوند و قطعاً هیچ کانونی اهمیتش به اهمیت مسجد نمی‌رسد و از مسئولان کانون‌ها نیز تشکر می‌کنم که برنامه‌های خود را در مساجد برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: البته هیئت‌امنای مساجد نیز باید سعه صدر داشته و با مسئولان کانون‌ها نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/ش