به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، علیرضا افتخاری، خواننده‌ی موسیقی سنتی ایران می‌گوید رقصیدن و پایکوبی‌اش در کنسرت پنج‌شنبه‌شب (۲۴ دی-۱۴ ژانویه) او در شهرستان بناب برای شاد کردن کودکان سرطانی بوده و می‌خواسته لبخند این کودکان را ببیند.  افتخاری درباره‌ی اتفاقات رخ‌داده در این کنسرت به وب‌سایت “موسیقی ما” گفته: «من واقعاً […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، علیرضا افتخاری، خواننده‌ی موسیقی سنتی ایران می‌گوید رقصیدن و پایکوبی‌اش در کنسرت پنج‌شنبه‌شب (۲۴ دی-۱۴ ژانویه) او در شهرستان بناب برای شاد کردن کودکان سرطانی بوده و می‌خواسته لبخند این کودکان را ببیند.

 افتخاری درباره‌ی اتفاقات رخ‌داده در این کنسرت به وب‌سایت “موسیقی ما” گفته: «من واقعاً چند سالی است که هم در تهران و هم شهرستان کمتر حاضر به اجرای برنامه می‌شوم و خیلی سخت می‌گیرم و عمدتاً هم کنسرت نمی‌گذارم؛ ولی برای کنسرت بناب با تمام قلبم رفتم. در این برنامه قرار بود مدیر برنامه‌های من چند کودک سرطانی را به سالن بیاورد و من قول اخلاقی داده بودم که برای شادی دل آن‌ها این برنامه را اجرا کنم. اعضای گروه با قطار رفتند و به من هم گفتند با قطار بروم. اما من گفتم در دل شب می‌خواهم تنهای تنهای با خدای خودم خلوت کنم و تا بُناب رانندگی کردم و اشک می‌ریختم. من به خاطر این بچه‌های سرطانی معصوم به این برنامه رفتم و اگر کمی انصاف داشته باشیم، حتماً متوجه این موضوع می‌شویم که رفتن من به این برنامه، به خاطر کنسرت و بلیت‌فروشی نبود. من واقعاً نیازی به بُعد مالی این کنسرت نداشتم».

او ادامه می‌دهد: «همه وجودم را برای شادی آن‌ها روی صحنه گذاشتم و تا زمانی که لبخند آن‌ها را ندیدم، از صحنه پایین نیامدم. تِم موسیقی در اواسط برنامه، تِم کُردی بود و برای آن بچه‌های سرطانی پایکوبی کردم و به‌‌ همان خدا قسم که به خودم قول داده بودم که تا لبخند آن‌ها را نبینم، حرکاتم را ادامه خواهم داد و همین موضوع هم اتفاق افتاد. آقایان دلواپس! گناه من چیست؟ لبخند آن کودکان برای من دنیایی بود و کمال احترام را هم مردم آن منطقه به من گذاشتند».

 

گفتنی است، انتشار یک فایل ویدئویی از این کنسرت در فضای مجازی به شدت حاشیه‌ساز شده است.

در این فایل ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده، علیرضا افتخاری در حین ساز زدن اعضای ارکستر، در حال انجام حرکاتی روی صحنه است که با همراهی دست و سوت‌های ممتد حاضرین همراه شده است.

انتشار این فایل ویدئویی از علیرضا افتخاری، مورد حمله برخی سایت‌های تندرو قرار گرفته و همین باعث شد خبرنگار «موسیقی ما» برای پیگیری موضوع سراغ مدیر برنامه‌ها و تهیه‌کننده این برنامه برود.

علی عزیزی (مدیرعامل موسسه آوای بیستون) در گفتگو با سایت «موسیقی ما» درباره اتفاقات رخ داده در این کنسرت توضیح داد: «آقای افتخاری اصلاً شرایط غیرعادی نداشتند و هنگام دف‌نوازی چرخش سماع‌گونه مثل حرکات زورخانه‌ای انجام دادند. اجرای بی‌نظیر نوازندگان هنگام شروع «ای گل ناز من» و دف‌نوازی شور‌انگیز در ابتدای این قطعه و همراهی مدعوین، فضایی گرم و شاداب را در سالن ایجاد کرده بود.»

عزیزی در توضیح برخی حاشیه‌سازی‌ها از سوی رسانه‌های تندرو نیز گفت: «آقای افتخاری جزو مفاخر موسیقی این سرزمین هستند و قطعاً این اتهام‌ها برای ایشان پذیرفتنی نیست.»

حضور پرتعداد دوستداران علیرضا افتخاری در سالن باعث شد تا ساعت ۲۴ خروج از سالن برای او امکان‌پذیر نباشد.

انتهای پیام/ش