به گزارش انعکاس بناب، اسکندری در جلسه تسهیل اشتغال بانوان روستایی وشهری بناب گفت: بانکهای کارآفرینی امید و پست بانک بعنوان بانکهای عامل پرداخت تسهیلات به شرکت های تعاونی بانوان معرفی شده اند که در قالب طرحهای مشارکتی ۸۰ درصد آورده سرمایه گذاری را با کارمزد ۴درصد پرداخت می کنند. وی افزود : برای شرکت […]

به گزارش انعکاس بناب، اسکندری در جلسه تسهیل اشتغال بانوان روستایی وشهری بناب گفت: بانکهای کارآفرینی امید و پست بانک بعنوان بانکهای عامل پرداخت تسهیلات به شرکت های تعاونی بانوان معرفی شده اند که در قالب طرحهای مشارکتی ۸۰ درصد آورده سرمایه گذاری را با کارمزد ۴درصد پرداخت می کنند.

وی افزود : برای شرکت های تعاونی ۲۵ نفره مبلغ سه میلیارد ریال، ۵۰ نفره ده میلیارد ریال و صد نفره بیست میلیارد ریال از سوی این بانکها تسهیلات پرداخت می شود و ضمانت بانکی نیز کارت یارانه سرپرستان خانوار می باشد.

بخشدار بناب با اشاره به اینکه در سال جاری مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به فرشبافان بنابی تسهیلات کم بهره پرداخت شده است گفت: بانوان در صدرت فعالیتهای اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، تبدیلی و گردشگری می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

اسکندری افزود: از آنجایی که این تسهیلات بصورت استانی پرداخت می شود تعاونی هایی که زودتر اقدام به ثبت شرکت نمایند در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند.

وی با اشاره به زمان باز پرداخت این تسهیلات گفت: این تسهیلات دارای یک سال دوره مشارکت یک سال تنفس و ۳ سال بازپرداخت می باشد و فرصت مناسبی برای کارآفرینی جمعی بوده و عامل موثری برای جلوگیری از مهاجرت روستاها و عدم اشتغال روستائیان در شغلهای کاذب می باشد.

بخشدار بناب از مرکز آموزش فنی حرفه ای و اداره کار و رفاه اجتماعی خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به آموزش و ثبت شرکتهای تعاونی اقدام کنند.

انتهای پیام/ش