به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی در این نشست با تاکید بر لزوم بازنگری در طرحهای هادی روستایی بناب گفت : روستاهای بناب بعلت توسعه زیاد، گنجایش ساخت وساز های جدید را ندارند وباید هر چه سریعتر محدوده روستایی افزایش و در طرح های هادی بازنگری شود. وی افزود : بسیاری از روستائیان […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی اله فرج الهی در این نشست با تاکید بر لزوم بازنگری در طرحهای هادی روستایی بناب گفت : روستاهای بناب بعلت توسعه زیاد، گنجایش ساخت وساز های جدید را ندارند وباید هر چه سریعتر محدوده روستایی افزایش و در طرح های هادی بازنگری شود.

وی افزود : بسیاری از روستائیان بنابی بعلت ساخت وساز در کاربریهای کشاورزی از دریافت امتیازات آب ،برق وگاز محروم شده اند واین موضوع باعث بروز مشکلات زیادی برای آنها شده است .

فرماندار بناب توجه جدی دهیاران را بر حفظ کابریهای کشاورزی معطوف کرد وگفت : مهمترین ملاک عمل برای ارزیابی دهیاران مقابله با ساخت وسازهای غیر مجاز و غیر قانونی است.

فرج الهی در این جلسه به توسعه مطلوب و ایجاد امکانات و زیرساخت های لازم در روستاها اشاره کرد و افزود:پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد و توسعه روستاها در برنامه دولت های مختلف قرار گرفته که این امر در دولت تدبیر وامید بسیارچشمگیر بوده است.

وی افزود:علاوه بر اعتبارات ماده ۱۸۰ و سایر منابع بودجه ای خیراً مبلغ ده میلیارد ریال اعتبار از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تکمیل طرح های هادی روستاهای بناب اختصاص یافته که ۵۰ درصد آن تخصیص و مابقی نیز تا پایان سال تخصیص خواهد یافت.

فرماندار بناب تصریح کرد:سهمیه ۱۵۰۰ تن قیررایگان نیز برای آسفالت ریزی معابر روستایی بناب اخذ شده که بمحض آماده شدن مسیر گشایی ها ۷۷۰۰۰ متر مربع از معابر روستایی آسفالت ریزی خواهد شد.

فرج الهی خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه پیمانکاران مربوطه شناسایی شده اند هر یک از روستاهایی که سریعاًنسبت به آماده سازی مسیر اقدام کنند در اولویت کاری قرار خواهند گرفت.

فرماندار بناب در ادامه از عدم استقبال روستائیان از تسهیلات اشتغالزایی سه درصدی و طولانی شدن بروکراسی اداری پرداخت تسهیلات انتقاد کرد و افزود:متاسفانه برگزاری جلسات مختلف برای اینمنظور ثمر بخش نبوده و با توجه به اینکه در سال آتی استخدام اداری و توسعه مراکزدولتی ممنوع می باشد باید از ظرفیت این تسهیلات بنحو شایسته ای جهت اشتغال جوانان بهره برداری کرد.

انتهای پیام/ش