به گزارش انعکاس بناب، ولی الله فرج‌اللهی عصر امروز در نخستین جشنواره بانوان خیر مدرسه‌ساز این شهرستان با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان بناب اظهار داشت: این شهرستان از نظر فضاهای آموزشی برای تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور با مشکلات جدی مواجه است و اکثر فضاهای آموزشی بناب با داشتن ۴۵ تا ۵۰ سال […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی الله فرج‌اللهی عصر امروز در نخستین جشنواره بانوان خیر مدرسه‌ساز این شهرستان با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان بناب اظهار داشت: این شهرستان از نظر فضاهای آموزشی برای تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور با مشکلات جدی مواجه است و اکثر فضاهای آموزشی بناب با داشتن ۴۵ تا ۵۰ سال عمر استحکام خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: با وضعیت فعلی اعتبارات دولتی که به صورت قطره چکانی واریز می‌شوند، نمی‌شود برای احداث فضاهای جدید آموزشی کاری کرد و با این روند اعتبارات حداقل ۴۰ سال طول می‌کشد تا فضاهای آموزشی را از نو ساخت.

فرج‌اللهی سپس به نقش فعال و تأثیرگذار خیران مدرسه‌ساز شهرستان بناب اشاره و تصریح کرد: خیران شهرستان بناب در بحث مدرسه‌سازی انقلاب کردند و سال گذشته شهرستان بناب توانست توسط خیران در سطح کشور و در بین شهرستان‌های هم‌طراز خود در بحث مدرسه‌سازی رتبه اول کشوری را از آن خود کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب خاطرنشان کرد: از سال گذشته با کمک خیران مدرسه‌ساز در شهرستان بناب ۱۶ مدرسه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در حال ساخت است که از ۳۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند و این نشان داد که اگر مسؤولان برنامه‌ریزی درستی داشته باشند مردم این ظرفیت و توانایی را دارند.

فرج‌اللهی یادآور شد: سال گذشته انقلاب مدرسه‌سازی توسط آقایان این شهرستان صورت گرفت و امیدواریم امروز نیز بانوان این شهرستان این مسیر را ادامه دهند.

وی گفت: انقلاب مدرسه‌سازی توسط خیران در شهرستان بناب آغاز شده و این موتور همچنان در حال حرکت است و خاموش نخواهد شد.

فرماندار بناب به خاطر همکاری‌ها و مساعدت‌های ادارات کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی در تکمیل طرح‌های آموزشی شهرستان از آنها تقدیر و تشکر کرد و گفت: هدف‌گذاری ما برای مهرماه آتی تکمیل و بهره‌برداری از ۱۶ مدرسه در حال احداث توسط خیران شهرستان است.

نخستین جشنواره بانوان خیر مدرسه ساز شهرستان بناب با استقبال گرم و پرشور بانوان این شهرستان روبرو شده بود و شرکت کنندگان با کمکهای مالی خود در این امر خیر شرکت کردند.

انتهای پیام/فارس