به گزارش انعکاس بناب، فرماندار بناب در کمیته روستایی اقتصاد مقاومتی با اعلام این مطلب گفت:تسهیلات اشتغالزایی در روستاها برای ایجاد و توسعه کارگاههای کوچک بویژه دامداریها،صنایع دستی،تولید محصولات زیر گروه کشاورزی و خدمات عمومی با محوریت تعاونی ها پرداخت می شود. فرج الهی افزود: دو روستای خوشه مهر و آلقو از توابع بناب بعنوان […]

به گزارش انعکاس بناب، فرماندار بناب در کمیته روستایی اقتصاد مقاومتی با اعلام این مطلب گفت:تسهیلات اشتغالزایی در روستاها برای ایجاد و توسعه کارگاههای کوچک بویژه دامداریها،صنایع دستی،تولید محصولات زیر گروه کشاورزی و خدمات عمومی با محوریت تعاونی ها پرداخت می شود.
فرج الهی افزود: دو روستای خوشه مهر و آلقو از توابع بناب بعنوان روستاهای دارای اولویت برای پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی بناب انتخاب شده اند و قرار است تا پایان سال ۹۵ برای یکصد نفر در آنها اشتغال ایجاد گردد.
وی خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات ذکر شده در تمام روستاهای شهرستان هم قابل پرداخت است و هدف از پرداخت آنها ایجاد کارخانجات بزرگ نیست بلکه می خواهیم واحد های تولیدی روستایی را توانمند کنیم.
فرماندار بناب طولانی شدن پروسه  صدور مجوز موافقت اصولی،پروانه بهره برداری،پاسخ استعلام و تغییر کاربری را از عمده ترین مشکلات سرمایه گذاران این شهرستان اعلام کرد.
فرج الهی با انتقاد از طولانی شدن زمان صدور مجوزهای لازم برای واحد های تولیدی گفت:طبق تفویض اختیار استاندار محترم در صورتی که مدیران ، سرمایه گذاران را به درد سر بیاندازند بنده شخصا نسبت به صدور مجوز اقدام خواهم کرد.
وی افزود: با مشکل تراشی هیچ سرمایه گذاری  حاضر به ایجاد مرکز تولیدی نمی شود و همه مسئولین وظیفه دارند بسیجی وار در خدمت تولید کنندگان باشند.
فرماندار بناب با اشاره به اینکه اجرای قوانین برای همه ارجحیت دارد گفت:ادارات شهرستان ملزم به صدور یکروزه مجوز ها برای واحد های تولیدی هستند.
فرمانده سپاه ناحیه بناب نیز از پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی سپاه برای کلیه متقاضیان اعم از بسیجی و غیر بسیجی خبر داد و گفت: وام ها و تسهیلات اشتغالزایی سپاه صرفاًبرای بسیجیان پرداخت نمی شود و تمام شهروندان می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
سرهنگ عمران دوستی افزود: مهمترین طرح های مورد حمایتی سپاه پرورش شتر مرغ، آبزیان، کشت گیاهان دارویی، تولید محصولات گلخانه ای، صنایع تبدیلی، عرقیات سنتی و صنایع دستی می باشد.
وی با اشاره به دستورالعمل نحوه ضمانت این تسهیلات گفت: ضمانت این تسهیلات به راحتی از سوی متقاضیان قابل تامین است و نیازی به ضامن کارمندی یا بازاری معتبر نیست.
فرمانده سپاه بناب میزان این تسهیلات را از یکصد میلیون ریال تا سه میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/ش