به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، پخش مرثیه‌ی سوختن خیام حسینی همراه با دهل و آواز در برنامه گئجه‌لر موجی از اعتراضات مردمی را در پی داشت که مسئولین صداوسیما بلافاصله بعد از این واقعه‌ی ناخوشایند از تمام شیعیان به صورت رسمی عذرخواهی کردند و با قبول این خطای سهوی، برنامه فوق را […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، پخش مرثیه‌ی سوختن خیام حسینی همراه با دهل و آواز در برنامه گئجه‌لر موجی از اعتراضات مردمی را در پی داشت که مسئولین صداوسیما بلافاصله بعد از این واقعه‌ی ناخوشایند از تمام شیعیان به صورت رسمی عذرخواهی کردند و با قبول این خطای سهوی، برنامه فوق را از جدول پخش روزانه حذف نمودند تا در آن بازنگری گردد.

در پی این اتفاق نیز هیئت‌های حسینی هرچند در ابتدای امر از توهین به اهل بیت(ع) ناراحت بودند و قلب‌هایشان به درد آمده بود اما عذرخواهی عوامل شبکه سهند، التیام آلامی شد تا آنان ضمن بخشش صداوسیما، خواستار دقت هرچه بیشتر مسئولین امر شوند.

این همان نکته‌ای بود که آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز به آن اشاره کرد و از عوامل صداوسیما خواست تا زمانی که از عدم بروز مشکل مطمئن نشده‌اند برنامه‌ای را به صورت زنده پخش نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز ضمن به‌حق دانستن اعتراضات عاشقان امام حسین(ع)، این خطای برنامه گئجه‌لر را سهوی دانست و از تذکر جدی خود به مسئولین صداوسیمای آذربایجان‌شرقی خبر داد تا نقطه پایانی بر اعتراضات باشد.

امید است متولیان شبکه سهند با دقت هرچه بیشتر، قبل از اجرای برنامه‌ای به صورت زنده، بررسی‌های محتوایی را انجام دهند تا احساسات ارادتمندان اهل بیت(ع) جریحه‌دار نشود و در این میان فرصت برای سوءاستفاده منفعت طلبان به منظور ایجاد نفاق فراهم نگردد.

انتهای پیام/س