مواضع و سخنرانی‌های اخیر پزشکیان به‌گونه‌ایست که آدمی نمی‌تواند در مقابل آن‌ها سکوت نماید و از آنجایی که این شخصیت نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو است، هیچ نگوید و تعصب بیش از حد معقول نگه دارد. در اینکه پزشکیان نهج‌البلاغه را خوب می‌خواند و فرازهایی از آن را نیز حفظ است، شکی نیست اما […]

مواضع و سخنرانی‌های اخیر پزشکیان به‌گونه‌ایست که آدمی نمی‌تواند در مقابل آن‌ها سکوت نماید و از آنجایی که این شخصیت نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو است، هیچ نگوید و تعصب بیش از حد معقول نگه دارد. در اینکه پزشکیان نهج‌البلاغه را خوب می‌خواند و فرازهایی از آن را نیز حفظ است، شکی نیست اما تفسیرهای او از کلامِ علی(ع) و تاریخ اسلام بحث برانگیز است.

با نیم‌نگاهی به مواضع مختلف پزشکیان در رابطه با مسایل مختلف و در عین حال مشابه، می‌توان دریافت این نماینده مردم برخورد دوگانه‌ای با موضوعات دارد و بعضاً خود به آنچه که به آن اصرار می‌ورزد، عمل نمی‌‌کند.

نایب رئیس مجلس در جمع فرهنگیان شهرستان ممسنی با انتقاد از آن‌هایی که شعارگونه می‌گویند باید در برابر مشکلات اقتصادی ایستاد، عنوان کرده است: «رسول خدا(ص) بر شکمش سنگ می‌بست و برده‌ها نیز سنگ می‌بستند؛ یعنی همه در یک شرایط بودند، ولی در جامعه‌ای که یک عده راحت باشند و یک عده نان شب نداشته باشند، نمی‌توان گفت صبر کن»

وی همچنین گفته است: «این بی‌عدالتی است که باعث آزار می‌شود، اگر نیست برای همه نباشد و اگر هست برای همه باشد.»

باید اذعان کرد، جملاتِ پزشکیان به دل آن‌هایی که خیلی گیرودار اقتصادی دارند، می‌نشیند و شاید برای او به خاطر این حرف‌ها سوت و کف نیز بزنند اما نکاتی در پشت پرده اینگونه اظهارات نهفته است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

اولاً هیچ انقلابیِ دلسوز نظام را نمی‌توان یافت که دلش به درماندگی ایرانی‌ها راضی باشد و با پیشرفت اقتصادی مخالفت نماید، اتفاقاً در بحبوحه‌ی مذاکرات و امیدواری مردم به نتایج دیپلماسی ظریف، انقلابی‌ها علی‌رغم انتقاد از منوط کردن تمام مسایل به برجام، بازهم کار خودشان را می‌‌کردند و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، سعی داشتند گرهی از هزاران گره باز کنند.

ثانیاً؛ آن نماینده‌ای که واقعاً به فکر درد مردم است و می‌خواهد از میزان گرسنه‌ها بکاهد، در وهله‌ی اول باید از اختصاص ۵۳ هزار میلیارد تومان برای ۸۰ فروند هواپیما که شاید ۱۰ درصد مردم نیز نتوانند از آن‌ها استفاده نمایند، گله کند و به دولت محترم بگوید به جای آنکه به فکر تامین رفاه هرچه بیشتر قشر مرفه جامعه باشد، میزانی از آن مبالغ را در راستای حل مشکلات مناطق کم‌برخوردار و ایجاد اشتغال برای جوانان هزینه کند.

ثالثا؛ پزشکیان تاکنون کدام سنگ‌ها را به شکم خود بسته است که اکنون درصدد سست کردن مقاومت مردم می‌باشد و نقشِ نفوذی‌ها را بازی می‌کند؟ این همان نماینده‌ای نیست می‌گفت «درست است که من پول مفت می‌گیرم، این پول مفت (حقوق نجومی) قانونی‌ست، اما منصفانه و عادلانه نیست»؟

نایب رئیس مجلس ابتدا باید عدالت علی را در کردار و گفتار خود جاری سازد و در گام بعدی «انصاف» را سرلوحه کار خود قرار دهد چراکه اگر شمرهم انصاف داشت، امام حسین(ع) را نمی‌کشت!

آقای پزشکیان نمی‌شود دیگران را سرزنش کنید و خود با پولی که می‌گویید «مفت است» برای پسرتان خانه و باغ بخرید! بهتر است ابتدا فیش حقوقی و درآمدهای مالی خود را رو کنید و بعد از آن حرف از عدالت بزنید تا مردم هم بگویند نماینده‌شان منصف و عادل است و او را باور کنند.

منبع:اناج

انتهای پیام/س