به گزارش انعکاس بناب، طرح جدید میدان امام علی (ع) شهرستان بناب در بخش المان شهری در اولین جشنواره ی طرحهای ارزشی بسیج استان آذربایجان شرقی، توسط هیئت داوران، برترین طرح ارزشی شناخته شد. مهندس هادی برهانی معمار ارشد و سرپرست تیم طراحی این میدان در گفت و گو با خبرنگار انعکاس بناب درباره این […]

به گزارش انعکاس بناب، طرح جدید میدان امام علی (ع) شهرستان بناب در بخش المان شهری در اولین جشنواره ی طرحهای ارزشی بسیج استان آذربایجان شرقی، توسط هیئت داوران، برترین طرح ارزشی شناخته شد.

مهندس هادی برهانی معمار ارشد و سرپرست تیم طراحی این میدان در گفت و گو با خبرنگار انعکاس بناب درباره این طرح میگوید: «این پروژه حاصل تلاش یک تیم طراحی است و ما به دلیل قرار گرفتن این میدان در قسمت ورودی شهر از سمت تبریز، و همچنین توجه به اسم میدان و نگاه عمیق به ارزشهای فرهنگی، اسلامی و بومی بناب، دروازه ای نمادین برای شهر طراحی کردیم که فرم کلی آن همان فرم آشنای ورودی حرم ائمه معصومین (ع) و خانه ها و مساجد تاریخی و بومی منطقه است.

وی افزود: این فرم از کنار هم قرار گرفتن ۱۱۰ عدد(عدد ابجدی «یاعلی») استوانه با مقطع مربع شکل (که از جهتی نماد «بین ائو=بناب» نیز میباشد) تشکیل شده است. این اثر با تلفیق دو نوع طاق جناغی و طاق سه قوسی، در بردارنده مفاهیمی همچون: ولایت مداری، احترام، اتحاد و برادری، و برگرفته از حدیث پیامبر اکرم(ص) است که میفرمایند«من شهر علم هستم و علی (ع) دروازه ی ورود به این شهر است».

این گزارش می افزاید: ظاهرا این طرح از مدتها پیش توسط شورای شهر بناب تصویب شده، اما همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد، اینکه چرا مورد بی مهری قرار گرفته است جای سوال است.
این موفقیت را به مهندس برهانی، مهندسین و عموم مردم بناب تبریک میگوییم و امیدواریم با عنایت پروردگار و تلاش مسئولین در شورا و شهرداری، هر چه زودتر، شاهد این طرح زیبا در شهر باشیم.

انتهای پیام/ش