به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، محمدصادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی صبح امروز در همایش فعالان زیست‌محیطی که به مناسبت روز جهانی زمین پاک برگزار شد، با بیان اینکه دست‌اندازی در کره‌ی زمین و انجام فعل و انفعالات ما را متضرر می‌کند، اظهار داشت: چنانچه قرار است در حوزه‌ی پسماند کارهایی انجام شود، این اعمال را […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، محمدصادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی صبح امروز در همایش فعالان زیست‌محیطی که به مناسبت روز جهانی زمین پاک برگزار شد، با بیان اینکه دست‌اندازی در کره‌ی زمین و انجام فعل و انفعالات ما را متضرر می‌کند، اظهار داشت: چنانچه قرار است در حوزه‌ی پسماند کارهایی انجام شود، این اعمال را باید دستگاه‌های مربوطه انجام دهند.

وی اضافه کرد: دولت در برنامه ششم توسعه به مباحث زیست‌محیطی توجه ویژه‌ای داشته و ما مسئولان موظف هستیم از حداکثر ظرفیت‌ها جهت تحقق برنامه‌ها استفاده کنیم.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در صورت عدم رعایت مسایل بهداشتی توسط مردم، طبیعت چهره‌ای زشت به خود می‌گیرد، متذکر شد: به زمین انداختن پلاستیک و سایر پسماندها بعد از مصرف، طبیعت را کدر و روند بازیافت را به طول می‌انجامد.

وی خاطرنشان ساخت: اخیرا رئیس‌جمهور در سفری که به آذربایجان‌شرقی داشت هنگام مواجهه با پلاستیک و پسماندها در اطراف روستاها خطاب به استاندار آذربایجان‌شرقی گفت«این چه وضعیتی است؟»؛ این نشان می‌دهد که مردم باید خود مسایل بهاشتی را رعایت کنند.

حمید قاسمی نیز در این همایش ابراز داشت: در بحث دفع زباله‌های معمولی اقدامات موثری انجام شده و بر اساس مصوبات کارگروه پسماند استان، هر شهر باید شعاع ۵۰ متری خود را پوشش دهد و دفن زباله به صورت پراکنده صورت نگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم فنس کشی در اطراف محل‌های دفن زباله، عنوان کرد: هدف فقط دفن زباله نیست، عملیات بازیافت نیز با سرعت هرچه تمام‌تر جهت تولید انرژی و افزایش بهره‌وری باید صورت گیرد.