ولی اله فرج اللهی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با اشاره به ویژگی های اعضای شورا شهر، گفت: اصل ششم قانون اساسی کاملا اشاره کرده، برای اداره امور کشور، شهر و روستا، نمایندگان مردم با آرای عمومی انتخاب و شهر و روستا را اداره می کنند و به استناد آیه شریفه قرآن […]

ولی اله فرج اللهی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با اشاره به ویژگی های اعضای شورا شهر، گفت: اصل ششم قانون اساسی کاملا اشاره کرده، برای اداره امور کشور، شهر و روستا، نمایندگان مردم با آرای عمومی انتخاب و شهر و روستا را اداره می کنند و به استناد آیه شریفه قرآن «و امرهم شورا بینهم» در اصل هفتم قانون اساسی شورای استان، شهرستان، شهر، بخش و روستا تشکیل می شود.

فرماندار بناب با بیان اینکه اهمیت شورا از دیدگاه اسلام بسیار بالاست، عنوان کرد: خداوند متعال و ائمه(ع) همگی به اهمیت مشورت تاکید داشته اند، چون نتیجه ای که از مشورت حاصل می شود عقلانی و قابل استناد و فواید آن برای مردم بسیار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ۴ دوره گذشته، شورای اسلامی شهر و روستا با فراز و نشیب های بسیاری روبرو بوده است، افزود: افراد متفاوتی از طبقات مختلف در این ۴ دوره وارد شورا شده اند، انتظار این است که در پنجمین دوره شورا افراد متخصص و متبهر در امر برنامه ریزی و امورات شهری انتخاب شوند.

فرج اللهی در عین حال تاکید کرد: اگر مردم عزیز و رای دهندگان به دور از تعصب فامیلی، طایفه ای و گروهی و فارغ از وابستگی افراد به دانش و تخصص و تعهد داوطلبان رای دهند، ما شاهد انتخاب شورایی پویا و متعهد خواهیم بود.

مقام عالی رتبه دولت در بناب تصریح کرد: نتیجه انتخاب اصلح، اداره بهتر شهر و توسعه شهر و روستا خواهد بود.

فرماندار بناب با اشاره به تخلفات مالی صورت گرفته اخیر در شورا و شهرداری، افزود: با توجه به اینکه انتخاب شهردار بر اساس قانون از وظایف شورای اسلامی شهر می باشد و شهردار هم به نوعی زیر نظر شورا فعالیت می نماید، امکان سوء استفاده از موقعیت شورا در هر زمان وجود دارد، بنابراین فقط تعهد و تقوا می تواند جلوی مفاسد را بگیرد.

وی عنوان کرد: انتظار دارم مردم عزیز بناب برای جلوگیری از هر گونه تخلف، در انتخاب افراد به صورت آگاهانه به تعهد و تخصص افراد دقت بیشتری نمایند.

فرج اللهی با بیان اینکه وظیفه شورا برنامه ریزی و تعیین سیاستهای شهرداری و جلب مشارکتهای مردمی برای اداره امور بهتر شهر می باشد، گفت: از کاندیداهای عزیز می خواهم از دادن وعده های خارج از قانون که از نظر اخلاقی و قانونی تخلف محسوب می گردد، پرهیز نمایند.

مقام عالی رتبه دولت در بناب خاطر نشان کرد:چنین افرادی که وعده توخالی می دهند، اگر انتخاب هم شوند، این وعده ها را قطعا عملیاتی نخواهد کرد، در کنار آن شخصیت خودشان را هم زیر سوال خواهند برد.

فرماندار بناب از داوطلبان انتخابات شورای شهر خواست ضمن پرهیز از تخریب یکدیگر و پرهیز از زیر سوال بردن اقدامات دیگران در چارچوب قانون و مقرارت، طبق وظایف شورا به مردم وعده دهند.

وی با بیان اینکه تبلیغات کاندیداها شورای شهر و روستا از ۲۱ اردیبهشت شروع و تا ۲۴ ساعت مانده به روز اخذ رای پایان می پذیرد، گفت: قبل از این موعد هرگونه تبلیغات تخلف محسوب می گردد، در همین راستا هیئتهای اجرایی و نظارت و مسئولین مربوطه کلیه رفتارها و تحرکات کاندیداها را رصد نموده و اگر تخلفی از طرف کاندیدایی محرز شود برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

فرج اللهی ادامه داد: به محض تایید نهایی لیست کاندیداها، جلسه توجیهی برای نحوه انجام تبلیغات با کاندیداهای شورای شهر و روستا تشکیل خواهد شد.

فرماندار بناب با بیان اینکه یکی از هدفهای اصلی برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی اتکا به آرای مردم به منظور تعیین سرنوشت کشور است، افزود: آنچه که مهم است مشارکت بالای مردم در پای صندوقهای رای می باشد که موجب شادی دوستان و یاس و نامیدی بدخواهان و دشمنان خواهد بود.

وی در خاتمه از مردم ولایتمدار بناب خواست با حضور حداکثری خود در پای صندوقهای رای و انتخاب آگاهانه در سرنوشت کشور، شهر و روستای خود سهیم باشند.

انتهای پیام/داوود زیبائی