به گزارش انعکاس بناب، ارسلان هاشمی مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی صبح امروز در جلسه مدیران منابع آبی شهرستان بناب، ضمن انتقاد از استفاده بی رویه از منابع آبی در شهرستان بناب، گفت: میزان مصرف آب در بناب نسبت به سایر شهرهای ایران بسیار بالاتر می باشد طوری که مصرف روزانه یک فرد […]

به گزارش انعکاس بناب، ارسلان هاشمی مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی صبح امروز در جلسه مدیران منابع آبی شهرستان بناب، ضمن انتقاد از استفاده بی رویه از منابع آبی در شهرستان بناب، گفت: میزان مصرف آب در بناب نسبت به سایر شهرهای ایران بسیار بالاتر می باشد طوری که مصرف روزانه یک فرد در ایران طبق استاندارد ۱۴۰ لیتر می باشد ولی شاهد این هستیم در بناب بیش از ۲۴۰ لیتر هر فرد روزانه آب مصرف می کند.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: همه مردم حق استفاده از آب را دارند، این دلیل نمی‌شود که به علت استفاده نادرست برخی مردم از سهم آب دیگران برداریم و به سهمیه برخی دیگر که در مصرف آب مدیریت صحیحی ندارند اضافه کنیم.

وی در مورد استفاده مردم بناب از آب چاه ها علاوه بر آب زرینه رود گفت: اگر در مصرف آب مردم مدیریت بیشتری انجام دهند مطمئنا همان میزان آب سهمیه بناب از زرینه رود برای مصرف شهرستان کافی می باشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به بحرانی بودن وضعیت کم آبی در استان گفت: مشکل کم آبی به علت کمتر بودن ریزش باران در سال جاری نسبت به سال گذشته بسیار جدی است و کم آبی و خشکسالی نه تنها استان بلکه کل کشور را به صورت جدی تهدید می کند.

ارسلان هاشمی در رابطه با مصرف بی رویه در روستا بناب اذعان داشت: مصرف آب در روستاهای بناب هم به اندازه خود بسیار بالاتر از میزان مصرفی استاندارد آب می باشد چراکه مصرف آب در روستاها میانگین روزانه ۱۲۰ لیتر به صورت استاندارد می باشد ولی در بناب مصرف روزانه بالای ۲۷۰ لیتر یعنی حدود۳ برابر حد استاندارد می باشد.

 مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اولویت نصب کنتر هوشمند با چاههایی است که مازاد بر پروانه برداشت می کنند می باشد گفت: در حال حاضر شهرستان های شبستر و مرند در اولویت نصب کنتر هوشمند می باشند و از آنجایی که هزینه کنتر به عهده کشاورزان می باشد با سازندگان کنتر توافق کرده ایم هزینه نصب کنتر را از کشاورزان بصورت اقساطی دریافت نمایند.

انتهای پیام /داود زیبایی