هجدهمین جشنواره سراسری شعر غدیر در بناب با معرفی نفرات برتر در بخش های مختلف به پایان رسید.

به گزارش انعکاس بناب، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه این جشنواره با اشاره به عظمت غدیر گفت : لازم است در بیان حقیقت غدیرخم از همه ابزار های موجود به ویژه زبان اثر گذار شعر و ادب استفاده کنیم.
محمد محمد پور زبان هنر را بهترین وسیله برای بیان واقعیت ها در یک جامعه عنوان کرد و گفت:به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم اکنون بیش از ۳۵۰ نشریه و رسانه مکتوب در استان فعالیت می کنند.
وی افزود: قبل از سال ۵۷ تعداد نشریات استان کمتر از تعداد انگشتان دست بود و تریبون مردمی وجود نداشت.

حبیب صدقی دبیر این جشنواره نیز در این مراسم گفت: در مجموع ۶۰۰ اثر از ۲۹ استان کشور به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده بود که پس از داوری آثار برتر به بخش مسابقه راه پیدا کردند.
وی افزود :این جشنواره در سه بخش اشعار ترکی، فارسی و داستان کوتاه با موضوع نامگذاری امسال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی برگزار شد.

گفتنی است: در بخش شعر ترکی این جشنواره سجاد نیک زاد از بناب ، سید ضیاء الدین موسوی از زنجان و ناصر عباس زاده از بناب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش فارسی فرهنگ دشتی از خوزستان اول شد ، هدایت کارگر از یزد به مقام دوم رسید و ندا نوروزی از تهران سوم شد.
در بخش ویژه جشنواره که در قالب داستان کوتاه برگزار شد مصطفی محمدی از خراسان ، برزان رستمی از کردستان و حبیب اله بهرامی از خوزستان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ زیبائی