پزشکیان در حالی اظهارات سیاه نمایانه را با پوسته حمایت از دولت بیان کرده است که رئیس‌جمهور روحانی، در سخنان هفته گذشته خود در مجلس پیرامون مذمت سیاه‌نمایی صحبت و تأکید کرد که سیاه‌نمایی زندگی مردم را سیاه می‌کند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ائل ،  مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب تبریز و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه با روزنامه آرمان امروز، که گرایش اصلاح طلبی و نزدیک به خاندان مرحوم هاشمی رفسنجانی دارد؛ اظهارات بحث برانگیزی در خصوص مسائل کشور بیان کرده است.

وی در این گفتگوی مشروح بیان کرده که ما باید بپذیریم که مشکلاتی که در شرایط کنونی در جامعه ما وجود دارد به‌تازگی به وجود نیامده و نمی‌توان در کوتاه‌مدت برای آنها راه‌حل صحیح و اصولی پیدا کرد.

پزشکیان همچنین با اذعان به اینکه مشکلات اقتصادی تنها به وزیر اقتصاد ارتباط پیدا نمی‌کند؛ اظهار داشته که ما از ابتدا با آمریکا مشکل داشته‌ایم و این مشکلات تا به امروز نیز وجود داشته است. در شرایط کنونی ما با یک جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه شده‌ایم که اتفاقا بمب‌های بزرگ‌تر و قوی‌تری نیز به سمت ما پرتاب شده است. با این وجود ما هنوز اهمیت این بمب‌های اقتصادی را درک نکردیم!

در ادامه اظهارات وزیر دولت اصلاحات به سیاه نمایی آغشته شده و ادامه داده که اگر ما می‌توانستیم نفت خود را به‌راحتی صادر کنیم و دولت بودجه کافی در اختیار داشت وضعیت جامعه تا به این اندازه ملتهب نمی‌شد. دولت بودجه کافی در اختیار ندارد و به همین دلیل نیز نمایندگان مجلس چاره‌ای جز طرح سوال و استیضاح وزرا ندارند.

پزشکیان در حالی این اظهارات را با پوسته حمایت از دولت بیان کرده است که رئیس‌جمهور روحانی، در سخنان هفته گذشته خود در مجلس پیرامون مذمت سیاه‌نمایی صحبت و تأکید کرد که سیاه‌نمایی زندگی مردم را سیاه می‌کند.

موضوعی که بیشتر جلب توجه می‌کند آن است که حتی شخص رئیس‌جمهور که زمانی می‌گفت خزانه خالی است هم به تازگی به منتقد این سخنان سیاه‌نمایانه تبدیل شده است اما در کمال تعجب شاهد هستیم که پزشکیان در صحبت‌های خود از این می‌گوید که «دولت بودجه کافی در اختیار ندارد»!

محض اطلاع جناب پزشکیان که این اظهار نظر او زمانی از سوی سخنگوی وقت دولت یعنی محمدباقر نوبخت نیز به مثابه گِرا دادن به دشمن تلقی شده بود.

این در حالی است که روزنامه آرمان امروز که اظهارات پزشکیان را منتشر کرده است؛ پس از صحبت‌های فوق‌الذکر نوبخت در تیتر اول خود به نقل از او نوشته بود: «چرا به دشمنان گِرای خزانه را می‌دهید؟»!