امام جمعه تبریز با اشاره به انتخابات اخیر کنگره آمریکا، گفت: این انتخابات نباید در برخی افراد خوش‌بینی نسبت به تغییر رفتار آمریکا ایجاد کند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته شهر تبریز که در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به تهدیدات آمریکایی‌ها علیه ملت ایران، عنوان داشت: در سال هفتم بعثت، مشرکان از مسلمانان خواستند تا برای اینکه گرسنه نمانند دست از عقاید خود بردارند که الان آمریکا نیز همین کار را می‌کند.

وی ادامه داد: دولت و ملت ایران هم پیمان شده‌اند تا آمریکا را در آخرین مرحله تحریم‌ها شکست داده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سیلی دیگری بر گوش آمریکا بنوازند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تلاش آمریکا برای اخلال در بازار و همچنین انتخابات اخیر کنگره آمریکا تصریح کرد: بی‌اعتنایی مردم به فراخوان آمریکا برای ایجاد اغتشاش و ثبات نسبی ارز و بازار و عدم افزایش قیمت ارز و صدور بیانیه اتحادیه اروپا در مخالفت تحریم‌ها بیانگر شکست مرحله اول سناریوی کاخ سفید است.

وی افزود: با دستیابی دموکرات‌ها به اکثریت مجلس نمایندگان و حفظ اکثریت سنا برای جمهوری خواهان باعث شد تا هر دو جناح خود را برنده انتخابات بدانند ولی با عنایت به سیاست هر دو حزب در خصوص جمهوری اسلامی ایران باید گفت که این انتخابات تاثیری در روند تحریم‌ها علیه کشور نداشته است و پیام این انتخابات به برخی افراد کشور و جریانات کشور پرهیز از خوش‌بینی نسبت به تغییرات درون آمریکا و تغییر ترامپ می‌باشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به نزدیک شده به هفته بسیج تاکید کرد: بسیج با همکاری نیروهای مسلح دست متجاوزان را قطع کرده و در رابطه با علم نیز پیشرفت‌های زیادی به دست آورده است.

وی با تاکید به اینکه اهمیت به فرهنگ بسیجی وظیفه همگانی است، تصریح کرد: بسیج از نظر امام راحل دارای ویژگی‌هایی از جمله ایمان، اخلاص، آرمان‌گرا، تکلیف‌گرا، دشمن‌شناس و قانون مدار است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به مناسبت‌های تقویمی، به فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: کتاب بزرگترین عامل صیانت از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است. بقایای علوم و اندیشه‌ها که باعث رشد علمی جامعه می‌شود به برکت وجود کتاب است.

وی در خصوص وضعیت فعلی کتاب‌خوانی و کتابخانه‌های استان تاکید داشت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم تا برای رونق کتابخانه‌های عمومی تلاش کند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن ۲۶ آبان ماه سالروز شکست حصر سوسنگرد به دست رزمندگان ایرانی و مخصوصا لشکر عاشورا، یادآور شد: شکست حصر سوسنگرد و آبادان از جمله موضوعاتی بود که امام راحل(ره) از کلمه باید در مورد آن استفاده کردند که البته در قضییه شکست حصر سوسنگرد در کنار تاثیر نیروهای مسلح، نقش رهبر معظم انقلاب و لشکر عاشورا بسیار زیاد و ممتاز بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین و حضور پرشور مردم ایران در این راه‌پیمایی، بیان داشت: بیش از دو میلیون نفر از ایران در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کردند و که باید از این مردم تشکر کرد و به حالشان غبطه خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به برخی نابسمانی‌ها در پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: ارایه ارز به زائران از جمله مشکلات اربعین بود که بانک مرکزی باید پاسخ‌گو باشد که چرا به زائران توهین شد.

وی ادامه داد: اعزام زائران ۲۸ صفر به زیارت مشهد مقدس از استان نیز امسال با نظم بسیار خوبی انجام گرفت.

حجت‌السلام آل‌هاشم با اشاره به نزدیک شدن به هفته وحدت، تاکید کرد: اتحاد و همدلی، پرهیز از اختلافات، پاسخ به شبهه‌آفرینان از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسلمانان در این هفته قرار گیرد.

وی افزود: باید هر روز وحدت بین برادران شیعی و سنی ایجاد شود و جهان اسلامی و مسلمانانش ید واحدی علیه سلطه‌گری مستکبران باشند.

انتهای پیام/