مانور ایمنی و زلزله همزمان با سراسر کشور با مشارکت تمامی ادارات و نهادهای خدمات رسان در مدارس شهرستان بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز همزمان با سراسر کشور مانور ایمنی و زلزله با حضور فرماندار بناب، رئیس آموزش و پرورش و سایر ادارات و نهادهای مربوطه به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه شاهد روشنایی قلم برگزار شد.

در این مانور که به صورت نمادین و با شرکت نیروهای امدادی و دانش آموزان در مدرسه شاهد روشنایی قلم برگزار شد، دانش آموزان با روش های امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری و چگونگی مقابله با کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله آشنا شدند.

این مانور با حضور ادارات و نیروهای امدادی، فوریت های پزشکی، آتش نشانی، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر و همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان بناب بدون هیچ گونه زمان بندی مشخص برگزار شد تا تستی مناسب و نزدیک به واقعیت برای همگان باشد.

فرماندار بناب در این مراسم اجرای چنین مانورهایی را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: اجرای مانورهای آموزشی در مدارس به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با پدیده های طبیعی است و قطعا با آموزش به این قشر از جامعه به عنوان پیام رسانان فرهنگی، خانواده ها و سایر اقشار جامعه با راه های مقابله با زلزله آشنا می شوند.

رفیعی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در چند ساله اخیر شاهد حوادث طبیعی زیادی مانند زلزله و سیل بوده است، خاطرنشان کرد: اجرای این گونه تمرینات موجب آمادگی، هماهنگی و انسجام هر چه بیشتر دستگاه های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.

وی در پایان از برگزاری مانورهای بیشتر در تمام نقاط شهرستان در دوره های زمانی مختلف خبر داد و گفت: امروز کشورهای مانند ژاپن با تمرین بسیار در هنگام مواجه با حوادث طبیعی کمترین تلفات و خسارات رو می دهند و ما نیز با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان باید این رویه را دنبال کنیم تا همیشه آمادگی خوبی در مقابل حوادث داشته باشیم.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی صادق