صبح امروز نماینده مردم بناب به همراه مدیر جهاد کشاورزی و کارشناسان این نهاد از طرح های کشاورزی شهرستان بازدید کرد.

به گزارش انعکاس بناب، ضیاء اله اعزازی در این بازدید با بیان اینکه کشورهای پشرفته جهان توجه زیادی به حوزه کشاورزی دارند، اظهار داشت: با توجه به موقیعت آب و هوایی و پتانسیل های بالایی که در این کشور وجود دارد مسئولان باید به کشاورزی اهمیت بیشتری بدهند تا کشور از وابسته بودن به صادرات نفتی نجات پیدا کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش آب سطح دریاچه ارومیه و تبع آن کاهش کیفیت آب منطقه گفت: شهرستان بناب با توجه به اینکه یکی از شهرستان های متصل به این دریاچه به حساب می آید می بایست در کشت محصولات کشاورزی بازنگری کلی داشته باشد.

وی با تاکید بر استفاده از روش ها و ابزار آلات روز دنیا در حوزه کشاورزی گفت: تمامی ارگان ها می بایست در این راستا همکاری کنند چراکه یک اداره مانند جهاد کشاورزی نمی توانند به تنهایی در تمامی حوزه ها ایفای نقش کند.

اعزازی توجه هر بیشتر به مصرف آب در حوزه کشاورزی را خواستار شد و گفت: خوشبختانه طرح آبیاری نوین در این شهرستان به خوبی در حال اجرا است اما می بایست تمامی اراضی و باغات کشاورزی بناب از روش های آبیاری نوین استفاده کنند.

وی با اذعان بر اینکه به صورت مکرر پیگیر مشکلات کشاورزی و کشاورزان شهرستان در مجلس شورای اسلامی هستیم، گفت: در خصوص افزایش حق آبه این شهرستان پیگیری های متعددی داشته ایم که امیدواریم با همکاری مسئولان کشوری و استان سهم واقعی و مشخص شده حق آبه بناب تخصیص داده شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت در ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: کارهای مانند ایجاد صندوق خرد زنان، پرداخت تسهیلات کم بهره به کشاورزان و بوته کاری در اراضی اطراف دریاچه، انجام شده است اما امتظار داریم در بحث تغییر معیشت مردم از کشاورزی به سایر مشاغل اقدامات بهتر و اساسی صورت بگیرد.

گفتنی است: امروز نماینده مردم بناب از چندین مزرعه تولید گندم، سیب زمینی، گوجه فرنگی، هویج، پیاز و ذرت در این شهرستان بازدید و از نزدیک با کارشناسان کشاورزی و کشاورزان گفتگو و در جریان مشکلات آن ها قرار گرفت.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی