خرابی تنها دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان بناب موجب شده تا بیماران بنابی مجبور به مراجعه به سایر شهرهای همجوار و پرداخت هزینه های گزاف شوند.

به گزارش انعکاس، شهرستان بناب با جمعیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار نفری یکی از شهرهای پرجمعت و صنعتی استان محسوب می شود اما نبود دستگاه سی تی اسکن در این شهرستان با وجود داشتن دو بیمارستان امام خمینی (ره) و شهدا موجب شده رنج بیماران و همراهان آن ها دوچندان شده و جهت ادامه درمان به سایر شهرهای همجوار مراجعه کنند.
توجه به اینکه شهرستان بناب به عنوان یکی شهرهای حساس جغرافیایی استان بوده و محور مواصلاتی چند استان محسوب می شود نیاز به دستگاه سی تی اسکن بیشتر احساس می شود چراکه در صورت بروز تصادف در محورهای مواصلاتی این شهرستان و نبود این دستگاه، مصدومین ناچارند با اورژانس مسافت های طولانی را پیمایش کنند که این کار از لحاظ اقتصادی و زمانی غیر قابل توجیه است.

در همین راستا دکتر سید جلال حسینی رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب از نسب دستگاه جدید سی تی اسکن در این بیمارستان خبر داد و گفت: وجود تحریم های بین المللی و در نتیجه عدم تامین قطعات موجب شد تا تعمیر این دستگاه با تاخیر مواجه شود که با پیگیر های انجام شده دستگاه جدید خریداری و در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

در پایان امیدواریم آینده نزدیک، به ماه ها و یا سالیان بعد موکول نشود و دستگاه جدید سی تی اسکن با پیگیری های جدی تر مسئولان شهرستان هر چه زودتر در بناب نصب شود تا همشهریان و سایر مراجعه کنندگان به این شهرستان مجبور نباشد برای ادامه درمان به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

نگارنده خبر/ احمدین